A villanyosok helyett újra az autóskártyás mindenvivők voltak a sztárok Genfben

Autóipar
2015 március 06., 12:21

A 85. Genfi Autószalonon megnéztük, mire számíthat a Föld az autóipartól az elkövetkező hónapokban, években. Hát, túl sok jóra nemigen.

link Forrás

Bátortalanul fejlődik a hidrogénes autózás, szinten tart az elektromos, lítium-akkumulátoros technológia. Ígéretesen fejlődik egy folyadék-akkumulátorra alapozott új gondolat, de a hangsúly Európa idei autós nagyzsinatján egész máshová helyeződött. Elektromos tömegmodellek helyett a bazierős szupersportkocsik voltak fókuszban, új Prius, új Tesla, új Leaf helyett kaptunk Ford LaFordot, kikönnyített, 750 lóerős SuperVeloce verziót a Lamborghini Aventadorból, egy új Honda NSX-et és mindennek a tetejébe egy 1500 lóerős Koenigsegget. Apró vigasz, hogy ennek az 1500 lónak azért majdnem a fele villanyból van.

Az egykori zöld pavilon, az alternatív autózásnak szentelt külön csarnok az idén Forma 1-es reklámmal volt berendezve. A sajtónapon körbeszaladva egy fényképezőgéppel ezt láthatta a félig zöld, félig autóbuzi újságíró Genfben, 2015-ben:

Méltatlanul kevés teret szokott kapni a környezetbarát(abb) mobilitásról beszélve a CNG-s, vagyis sűrített földgázos autózás. Pedig a metánnal hajtott autók, buszok kipufogógáza sokkal tisztább, mint a benzineseké, dízeleké, ráadásul metánt bioüzemanyagként is sokkal egyszerűbb előállítani mondjuk egy trágyadombot, szeméttelepet megcsapolva, mint más bioüzemanyagokat. Egy CNG-kutakkal foglalkozó kiállító is erre az üzenetre gyúrt kis installációjával
photo_camera Méltatlanul kevés teret szokott kapni a környezetbarát(abb) mobilitásról beszélve a CNG-s, vagyis sűrített földgázos autózás. Pedig a metánnal hajtott autók, buszok kipufogógáza sokkal tisztább, mint a benzineseké, dízeleké, ráadásul metánt bioüzemanyagként is egyszerűbb előállítani mondjuk egy trágyadombot, szeméttelepet megcsapolva, mint más bioüzemanyagokat. Egy CNG-érdekképviseleti kiállító is erre az üzenetre gyúrt kis installációjával.
Az elektromos autók gyártói mellett az infrastruktúra kiépítésére szakosodott töltőállomás-fejlesztők is kihozták termékeiket. Nyugat-Európában egyébként  nem valami ködös vízió (Jedlik Ányos terv) az e-mobilitás, a forgalomban is jól érzékelhető mennyiségű villanyautók töltésére épült háttériparból Keményen Dolgozó Emberek, akár Családok is remekül megélnek
photo_camera Az elektromos autók gyártói mellett az infrastruktúra kiépítésére szakosodott töltőállomás-fejlesztők is kihozták termékeiket. Nyugat-Európában egyébként nem valami ködös vízió (Jedlik Ányos terv) az e-mobilitás, a forgalomban is jól érzékelhető mennyiségű villanyautók töltésére épült háttériparból Keményen Dolgozó Emberek, akár Családok is remekül megélnek.
Kiállítás a kiállításban: míg a nagy autómárkák az újságíróknak és a közönségnek hozzák megmutatni új büszkeségeiket, a háttéripari cégek az autógyártóknak demonstrálják fejlesztéseiket. Ebben a szektorban azért nagyon erősen dominál az alternatív hajtásmódok terén végzett kutató-fejlesztő munka
photo_camera Kiállítás a kiállításban: míg a nagy autómárkák az újságíróknak és a közönségnek hozzák megmutatni új büszkeségeiket, a háttéripari cégek az autógyártóknak demonstrálják fejlesztéseiket. Ebben a szektorban azért nagyon erősen dominál az alternatív hajtásmódok fejlesztése.
A Tesla standja. A cég lendülete megtörni látszik, az S csúcsmodellnél olcsóbb, könnyebben elérhető, évek óta belengetett X modellnek nyoma sem volt
photo_camera A Tesla standja. A cég lendülete a fejlesztésben megtörni látszik, az S csúcsmodellnél olcsóbb, könnyebben elérhető, évek óta belengetett X modellnek nyoma sem volt.
A Toyota Mirai, a világ pillanatnyilag legnagyobb autógyártójának sorozatgyártású hidrogénautója. Kb. 16 millió forint az ára, egy tank hidrogénnel kb. 700 kilométert tud megtenni. Magyarországon pont egy hidrogénkút van, de ez a kapacitás elég a Bp-Záhony-Bp kiránduláshoz is
photo_camera A Toyota Mirai, a világ pillanatnyilag legnagyobb autógyártójának sorozatgyártású hidrogénautója. Kb. 16 millió forint az ára, egy tank hidrogénnel 700 kilométert tud megtenni. Magyarországon pont egy hidrogénkút van, de ez a kapacitás elég lenne a Bp-Záhony-Bp kiránduláshoz is
A hidrogénes Toyota Mirai műszerfala: semmivel nem futurisztikusabb, mint a 2009 óta kapható Toyota Prius hibridé
photo_camera A hidrogénes Toyota Mirai műszerfala: semmivel nem futurisztikusabb, mint a 2009 óta kapható Toyota Prius hibridé.
A Mitsubishi a hatodik éve gyártott i-Miev villanyautót és a tavaly év elején bemutatott Outlander konnektoros hibridet hozta el Genfbe bemutatni, mint újdonságot
photo_camera A Mitsubishi a hatodik éve gyártott i-Miev villanyautót és a tavaly év elején bemutatott Outlander konnektoros hibridet hozta el Genfbe, mint alternatív hajtású újdonságokat. Hm.
Vagy tökéletes bolond, vagy zseniális vátesz az ED nevű cég, melynek Torq fantázianevű koncepciója egy elektromos versenyautó, ami önmagát is képes vezetni. Legalább a Skynet sem fog majd unatkozni Forma-1 idényben, ha kipusztít minket
photo_camera Vagy tökéletes bolond vagy zseniális vátesz az ED nevű cég, melynek Torq fantázianevű koncepciója egy elektromos versenyautó, ami önmagát is képes vezetni. Legalább a Skynet sem fog majd unatkozni Forma-1 idényben, miután kipusztított minket.
A legígéretesebb dolog a Föld jövője szempontjából: a Quant. A német-svájci cég három tanulmányautója (melyből az első tavaly keltett zajos érdeklődést ugyanitt) elektromos autó, melynek akkumulátorában pár perc alatt lecserélhető frissre az a folyadék, ami a töltést tartalmazza. A folyadék újra aktiválható, mondjuk napelemből származó energiával, így környezetterhelés nélkül, gyors tankolással közlekedhetünk majd, ha bejön a cégnek az ötlet. (Az elv gyakorlati felhasználásáról stabil pufferakkumulátorban itt írtunk korábban)
photo_camera A legígéretesebb dolog a Föld jövője szempontjából: a Quant. A német-svájci cég három tanulmányautója (melyből az első tavaly keltett zajos érdeklődést ugyanitt) elektromos autó, melynek akkumulátorában pár perc alatt lecserélhető frissre az a folyadék, ami az energiát tárolja. A folyadék újra aktiválható, mondjuk napelemből származó energiával, így környezetterhelés nélkül, gyors tankolással közlekedhetünk majd, ha bejön a cégnek az ötlet. (Az elv gyakorlati felhasználásáról stabil pufferakkumulátorban itt írtunk korábban.)
A Hyundai 2013 óta kapható hidrogénautóját hozta ki Genfbe, ami elég bosszantó lehet a Toyotának, aki most jött ki Európában a Mirai tüzelőanyagcellás modellel, vagy a Hondának, aki mintha tabula rasa után kezdene újra mindent az FCV koncepcióval
photo_camera A Hyundai 2013 óta kapható hidrogénautóját hozta ki Genfbe, ami elég bosszantó lehet a Toyotának, aki most jött ki Európában a Mirai tüzelőanyagcellás modellel, vagy a Hondának, aki mintha tabula rasa után kezdene újra mindent az FCV koncepcióval.
Ez mind most kezdődik, mondja a felirat a Honda FCV Concept, a prototípus-fázisban lévő hidrogénautó mögött. Szólni kéne a cégnek, hogy FCX Clarity néven már 2008-ban készen volt az a hidrogénautójuk, amit e sorok szerzője is vezetett Frankfurtban. Vajon hova lett az a kocsi, miért kellett mindent újrakezdeni?
photo_camera Ez mind most kezdődik, mondja a felirat a Honda FCV Concept, a prototípus fázisban lévő hidrogénautó mögött. Szólni kéne a cégnek, hogy FCX Clarity néven már 2008-ban készen volt az a hidrogénautójuk, amit e sorok szerzője is vezetett Frankfurtban. Vajon hova lett az a kocsi, miért kellett mindent újrakezdeni?
A Nissan, a világ legnagyobb darabszámban eladott villanyautójának (Leaf) gyártója az E-NV200 minibusz hétüléses verzióját hozta ki Genfbe újdonságként, mint a világ első hétszemélyes elektromos utcai autóját
photo_camera A Nissan, a világ legnagyobb darabszámban eladott villanyautójának (Leaf, lent) gyártója az E-NV200 minibusz hétüléses verzióját (fent) hozta ki Genfbe újdonságként, mint a világ első hétszemélyes elektromos utcai autóját
A kocsi, ami mellett nem lehet elmenni röhögés nélkül, ha az ember magyar: Rinspeed Budii. A BMW i3 villanyautóból kialakított tanulmányban egy ipari robot elveszi a vezető elöl a kormányt, ha a pilóta autonóm üzemmódra kapcsol. Az autonóm járművek, az ember nélküli vezetés fejlesztése egyébként mostanság sokkal erősebb trend az autóiparban, mint a villamosítás
photo_camera A kocsi, aminek a nevét nem tudja röhögés kimondani a magyar: Rinspeed Budii. A BMW i3 villanyautóból kialakított, autonóm közlekedésre képes tanulmányban, a Google-autó európai megfelelőjében egy robot elveszi a vezető elől a kormányt, ha a pilóta autonóm üzemmódra kapcsol. Az autonóm járművek, az ember nélküli vezetés fejlesztése egyébként mostanság sokkal erősebb trend az autóiparban, mint a villamosítás.
A Peugeotnál egy fekete lyukra lettünk figyelmesek: nyomtalanul eltűnt a korábbi évek nagy ígérete, a lassításkor a kocsi mozgási energiáját légsűrítéssel eltároló, majd gyorsításkor visszaadó Hybrid-air nevű rendszer. A Quartz tanulmányautó mögött a környezettudatossággl kapcsolatos buzzwordök között sem szerepelt a technológia: alighanem egy ipari fejlesztési zsákutca kialakulásának lehettünk tanúi
photo_camera A Peugeotnál egy fekete lyukra lettünk figyelmesek: nyomtalanul eltűnt a korábbi évek nagy ígérete, a lassításkor a kocsi mozgási energiáját légsűrítéssel eltároló, majd gyorsításkor visszaadó Hybrid-air nevű rendszer. A Quartz tanulmányautó mögött a környezettudatossággal kapcsolatos buzzwordök között sem szerepelt a technológia: alighanem egy fejlesztési zsákutca kialakulásának lehettünk tanúi.
A Mercedesnél a szomorúan árválkodó, elektromos hajtással is gyártott B-osztály mögött sokkal nagyobb szenzációt jelentett a Maybach luxusmárka újbóli életre keltése. A 6,5 méter hosszú luxuslimuzinba be se ülhettünk, mert egymást taposták benne a vevőjelöltek, akiknek inkább kell a nyolc henger, turbóval, mint a villanyos technika
photo_camera A Mercedesnél a szomorúan árválkodó, elektromos hajtással is gyártott B-osztály mögött sokkal nagyobb szenzációt jelentett a Maybach luxusmárka újbóli életre keltése. A 6,5 méter hosszú luxuslimuzinba be sem ülhettünk, mert egymást taposták benne a vevőjelöltek, akiknek inkább kell a nyolc henger, turbóval, mint a villanyos technika.
Nem az elektromos autók vitték a prímet Genfben az idén. Az újságírókat és a népet újra inkább a klasszikus autóbuzéria kerített hatalmába, az autóskártyás mindenvivők voltak a legfontosabbak 2015-ben
photo_camera Nem az elektromos autók vitték a prímet Genfben az idén. Az újságírókat és a köznépet a nagy kőolajáresés idején újra a klasszikus autóbuzéria kerítette hatalmába a világmentés helyett. Az autóskártyás mindenvivők voltak a legfontosabbak 2015-ben.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.