A két menedzsert tiltott tevékenység folytatása miatt kérdezték ki. Az Uber France szóvivője megerősítette, hogy Thibaud Simphal vezérigazgatót és Pierre-Dimitri Gore Coty nyugat-európai igazgatót jelenleg a bűnügyi rendőrségen hallgatják ki.
Az amerikai központú Uber ellen 2014 novemberében indult előzetes vizsgálat, miután a rendszeréhez csatlakozó (hivatásos vagy akár nem hivatásos) autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történik, de a felhasználók nem fizetik be a kötelező járulékokat és adókat
A kontinensen talán épp Franciaországban zajlik a leghevesebb harc a kormány/taxisok és a jóval olcsóbb közösségi utaztató alkalmazás között. Nemrég komoly összecsapások is zajlottak Párizsban taxisofőrök és Uber-vezetők között.
A kormány, miután elítélte az Uber sofőrjeivel és utasaival szemben elkövetett "elfogadhatatlan erőszakot", pénteken ígéretet tett arra, hogy mindent elkövet az amerikai szolgáltatás tényleges betiltása érdekében.
"Az Ubert meg kell szüntetni és törvénytelennek kell nyilvánítani, le kell foglalni a gépkocsikat"
- jelentette ki Francois Hollande államfő. Ugyanakkor jelezte, hogy az állam maga nem tudja elvenni a járműveket, azt bírósági döntésnek kell engedélyeznie. Az elnök szerint az Uber semmilyen szociális és adótörvényt nem tart tiszteletben, tisztességtelen versenyt folytat, amely elfogadhatatlan és tűrhetetlen helyzetet teremt.
Az amerikai cég viszont nem rettent meg, a tüntetések után is közölték, hogy folytatni akarják tevékenységüket Párizsban. Érdekesség, hogy épp a rettenetes párizsi taxis helyzet szülte az Uber ötletét, Travis Kalanicknak épp azután jutott eszébe az alkalmazás ötlete, hogy Párizsban képtelen volt taxit fogni. Párizsban a legrosszabb a taxihelyzet egész Európában, 14 ezer taxiengedély van kiadva, de ezt a számot még 1937-ben szabták meg. Azóta hiába nőtt sokszorosára a város lakossága, a taxis lobbi folyamatosan megakadályozta az engedélyek számának növelését. Így alakult ki az a helyzet, hogy 17 év is lehet a várakozási idő, amíg valaki engedélyhez jut, a feketepiacon pedig negyedmillió eurós ár körül keringenek a Párizsban érvényes taxiengedélyek, azaz csak óriási adósságok után lehet belevágni az üzletbe.
A francia hatóságokat amúgy főleg az bosszantja, hogy az Uber nem fizet rendesen adót, szemben a taxisokkal, míg az Uber szerint az országban változtatni kéne a vonatkozó törvényeken, mert borzasztó elavult a szabályozás. (Guardian, MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.