A BKK szoftverrel küzd a visszajárótolvajok ellen

Budapest
2015 július 21., 09:34

A BKK hétfőtől szoftverfrissítést végez minden jegyautomatánál, így akarják megakadályozni, hogy a visszaadó nyílás eltömítésével illetéktelenek szerezzék meg a visszajárót. Az új rendszerben, ha az automata kidobja a visszajárót, de azt a vásárló nem tudja elvenni, mert a nyílást eltömítették, akkor 40 másodperc után az automata visszahúzza a pénzt.

Továbbá az értékesítési felület nyitóképernyőjének hírsávjában rendszeresen meg fog jelenni az eltömítések kezeléséről tájékoztató szöveg (magyarul és angolul), és az automata képernyővédője is frissítve lesz, és ott is megjelenik az eltömítésekről szóló figyelemfelhívó szöveg.

Mostantól minden automata képfelvételeket is készít, hogy azonosíthassák az elkövetői kört.

A feltárt esetek kárértékeit a BKK összesítette, és a Fővárosi Főügyészségnél június végén feljelentést tett rongálás miatt.

Aki teheti, bankkártyával vásároljon az automatákból, ha pedig készpénzzel teszi, vásárlás előtt ellenőrizze a bankjegykiadó nyílást, ami az automata jobb oldalán az érme és jegykiadó tálcával egy magasságban található.

Azok az ügyfelek, akiknek a visszajáró összeget az eltömítések miatt az automata nem tudta visszaadni, a készüléken található SEGÍTSÉG gombot használják, megnyomásával ugyanis a vásárló közvetlenül kapcsolatba léphet a BKK ügyfélszolgálati munkatársával, telefonos menürendszer végighallgatása nélkül.

A BKK javasolja, hogy mindenki, akinek az automaták rongálása miatt kárt szenved, tegyen feljelentést a rendőrségen. Az esetleges kárigényeket a BKK Ügyfélszolgálatán jelezhetik, az ügyfélpanasz kivizsgálása után a BKK minden – jogos kárigénnyel fellépő – ügyfelét kártalanítja, legkésőbb a bejelentést követő 30. napon.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.