Az University of Minnesota kutatói vizsgálták meg 36 busz és vasúti megállóban gyűjtött adatok alapján, összesen 822 járatot nézve, hogy hogyan alakul a megállóban várakozók szubjektív időérzete, azaz hogy érzik, mennyit kellett várniuk a járatra.
A kutatók videófelételeknek köszönhetően pontosan tudták, hogy mennyit kellett valakinek várnia egy buszra vagy vonatra, de kérdőív segítségével megkérdezték ezt az információt az utasoktól is.
Az utasok jellemzően túlbecsülték várakozásuk idejét, főleg ha csak keveset kellett várni. A 2,5 perces várakozás a mintában rendre 5,6 percnek tűnt. De az átlagos túlbecslés is 19 százalékos lett. Ugyanakkor a hosszabb várakozást kevésbé érezték többnek, sőt a 10 perces várakozásokat kilenc perc körülire saccolták átlagban.
De volt három tényező, ami szignifikánsan befolyásolta, hogy mennyire tűnt hosszúnak a várakozás. A légszennyezés mértéke, az autóforgalom és a fák jelenléte a megállók mellett. Ha nagy volt a forgalom vagy szennyezett a levegő, főleg a hosszú várakozás tűnt még hosszabbnak, a 10 percből 12 perces szubjektív érzet lett. Ha viszont sok fa volt egy megálló mellett, a 10 perces kényszerű várakozás hét percesre rövidült. Hát ez van. (via Citylab, kép: Matthew Tichenor / Flickr)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.