600 ezer követője van, de otthagyja az Instagramot, mert elege van a közösségi média hazugságából

Essena O'Neill ausztrál tini, akinek Instagramja ilyen képekkel van tele:

Meg ilyenekkel:

És ilyenekkel:

Szóval a szokásos, össze is szedett vele több mint 600 ezer követőt.

Aztán fogta magát, letörölte kétezer fotóját, a felhasználónevét átnevezte arra, hogy Social Media is Not Real Life (A közösségi média nem a való élet), a megmaradókhoz tartozó szövegeket pedig alaposan átírta. 

Így ezek mostantól az Instagram, és általában a közösségi média hamis tökéletesség-képéről szólnak.

Ehhez a képhez például:

- korábban az volt a szöveg, hogy "kicsit elvadultak a dolgok otthon", most viszont már azt írja: 

"behúzott has, stratégiailag kidolgozott testhelyzet, kitolt mellek - azt akarom, hogy a fiatal lányok tudják, nincs ebben semmi cool, vagy inspiráló. Ez csak mesterséges tökéletesség, ami arra van, hogy felkeltse a figyelmet."

"Tizenéves korom nagy részét úgy töltöttem, hogy a közösségi média, a közösségi nyomás, a társadalmi státusz és a külsőm függője voltam. A közösségi média, főleg az, ahogy én használtam, nem a valóság. Mások értékelésén, nézettségen, követők számán alapuló mesterséges világ." 

Megmutatja első posztját, ami után egy hétig kétségbeesetten frissítgette az Instagramot, és figyelte, kap-e új lájkot:

És így tovább, sorra írja át a képaláírásokat (az eredetiket is meghagyva, megmutatva annak hamisságát), így kiderül például, hogy a fenti bikinis képek egyikét vagy százszor kellett megpróbálni, mire összejött, hogy igazán elégedett legyen vele, aznap alig evett, és addig ordibált a testvérével, amíg össze nem jött a szerinte is jó kép.

De a beszél az Instagram-sztárság másik oldaláról is, vagyis, hogy cégektől pénzt kapnak azért, hogy a termékeiket hordják, igyák, vagy bármilyen módon népszerűsítsék, de sokszor nem szólnak arról a követőknek, hogy azok a dolgok nem véletlenül vannak a képen.

A 18 éves lány úgy érezte, a közösségi média egyszerűen felemésztette őt. Ezért otthagyja az Instagramot, Tumblrt és a Youtube-ot, és új oldalt indított letsbegamechangers.com címen, ahol nincsenek lájkok, nézettségi mutató, vagy követők kijelzett száma, "csak tartalom, nyersen". 

Első posztjában például arra kéri a követőit, hogy egy hétig ne használják a közösségi oldalakat.

Az új oldalán költészetről, művészetről, veganságról, és a "közösségi média pénzügyi valóságáról" lesz szó, és interjúkat készít emberekkel, akik inspirálják őt.

Követői jellemzően jól fogadták a hírt, és sokan azt írták, büszkék rá.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.