"Az Estonian Air november 8-án beszünteti működését" - jelentette be honlapján az észt nemzeti légitársaság. Ahogy annak idején a Malév, úgy az észt légitársaság sorsát is tiltott állami támogatás pecsételte meg, az Európai Bizottság felszólítása alapján 91 millió euró állami támogatást kellett volna visszafizetniük.
Az Európai Bizottság döntését indokolva Margrethe Vestager versenypolitikai biztos közölte, hogy az észt nemzeti légitársaság több ízben is részesült állami támogatásban az elmúlt öt év során. A biztos szerint nem helyes az adófizetők pénzét az Estonian Air mesterséges életben tartására költeni, miután a cégnek nem volt olyan hiteles átszervezési terve, amely az állandó állami támogatás nélkül is képes lett volna biztosítani az életképességét.
Az észt állam 2010 óta több alkalommal is feltőkésítette a 2006 óta veszteséges Estionan Airt, továbbá 37 millió euró mentőhitelt is nyújtott a cégnek az EU adatai szerint.
Az észt kormány ugyanakkor bejelentette, hogy Nordic Aviation Group (NAG) néven új állami légitársaságot hoznak létre, amely vasárnaptól legalább nyolc fő célállomásra indít járatokat. Az új állami légitársaság nem lesz jogutódja a becsődölt Estonian Airnek, vagyis nem ennek kell majd visszafizetnie a 91 millió eurót az államnak.
A NAG-nak nincsen saját flottája, sem személyzete, a járatokat más légitársaságokkal kötött szerződések révén biztosítják, a légijármű-üzembentartási engedélyt, a kereskedelmi platformot és a jegyfoglaló rendszert az Adria Airways szolgáltatja. (Via MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.