A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság bemutatja: ilyen a Tökéletes Webáruház

A webes vásárlásnak rengeteg előnye van a boltban való tülekedéshez képest, de hogy mennyi előnye, azt mindeddig csak elképzelni lehetett olyan, való világból vett példák alapján, mint a milliárdos forgalmat bonyolító Amazon, Ebay vagy az Aliexpress. 

Na de hogy milyen lenne az ideális webáruház? 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság most fogta magát, és áldozatos munkával létrehozta a Nemzeti Mintawebáruházat, ami utat mutat minden digitális kereskedőnek. Ha csak annyit teszel, hogy fogod magad, és lemásolod a Fogyasztóvédelmi Hatóság mintawebáruházát, garantált az üzleti siker, dől a profit, ráadásul biztos lehetsz benne, hogy mindent a hatályos törvényeknek megfelelően csinálsz. Igaz?

Na, akkor lássuk, hogyan készítsd el a tökéletes webáruházat!

1. Kezdődjön az egész egy kurva nagy popup-ablakkal, amit senki nem olvas el, de mindenképpen be kell csukni! Ez azonnal elriasztja az impulse buyereket.

2. A nyitólapon mindenképpen legyen egy hosszú üdvözlet, aminek az a címe, hogy Üdvözöljük (minta)webáruházunkban!

Tudományos kísérletek bizonyítják, hogy ha a webes vásárlót nem üdvözlik hosszasan, nem fog vásárolni, hanem sarkon fordul, és továbbáll.

3. A legaláján legyen egy picike gomb, hogy "Irány a webshop!"

Ez fontos, mert ezzel tereled a potenciális vásárlót a termékek felé! Vigyázz, ha nincs ilyen gomb, nem tudsz eladni semmit! 

4. Fontos, hogy a termékeket a megfelelő kategóriákba csoportosítsd!

A kereskedelemben alapszabály: gondolkozz a vásárló fejével! Mire lehet szüksége? Mit akar vajon könnyen, gyorsan megtalálni? Ennek alapján alakítsd ki termékkategóriáidat! Az első kategória legyen az, hogy "Jótállás köteles termékek", a második a "Nem jótállás köteles termék", hiszen vásárlóid ezeket keresik leginkább. Minél több helyesírási hibát rejtesz el a kategóriákban, annál vonzóbb lesz a webáruházad!

Fontos még a "Minőségét rövid ideig megőrző termék" nevű kategória, állítólag ez az egyik legnépszerűbb termékkategória! Később kialakíthatsz olyan kategóriákat, mint a "Fogyasztóvédelmi törvény részleges hatálya alá nem eső termékek", esetleg a "Gazdasági Versenyhivatal Belgazdasági Főosztálya által ideiglenesen jóváhagyott termékek", valamint az "Egyéb".

5. A termékeket mindig szigorúan fogyasztóvédelmi szempontok alapján mutasd be!

Azt gondolnád, egy fekete csipkebugyinál az a legfontosabb, hogy mennyire kényelmes, esetleg milyen márkájú, vagy hogy néz ki. Súlyos tévedés! A fekete csipkebugyi helyes bemutatása: "Higiéniai termék esetében nem gyakorolható az elállási jog, ha a fogyasztó a terméket védő zárt csomagolást felbontotta".

6. Vakbarát verziót ne feledd!

Mindenképpen legyen egy olyan változat, ahol fekete alapon fehér betűkkel olvasható, ami egyébként fehér alapon fekete. A vakok köztudomásúan jobban látják a fekete alapon fehér betűket, mint fordítva. 

7. A Google Analytics mérőkódot helyezd el az oldalon ügyesen, de vigyázz arra, hogy az adatgyűjtésről vásárlóidat ne értesítsd! Mi közük hozzá? 

8. Ha teheted, webáruházadat pályázati pénzből valósítsd meg, majd egy 53 dolláros, kész template-t használj!

Ha az "ÁROP-1.2.24-2014-2014-0001 - a fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti fejlesztése" pályázati pénzekhez  mégsem férsz hozzá, 53 dollárod akkor is akadhat erre a célra. A a Joomla Vinna Bonnie- Template-je a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak megfelel, neked is pont jó lesz!

9. Jó webkereskedést, hatalmas profitot!