Nem sikerült értékesíteni a Malév követeléseit a légitársaság felszámolóbiztosának.
UPDATE 11:43: Olvasónk, Tibor megtalálta a felszámoló pályázati kiírását (.pdf). Az alapján nem csoda, hogy senkinek se kellett a Malév kinnlévősége, mert sikerült teljes, 3,7 milliárd forintos áron meghirdetni azt, aminek a behajtása egyáltalán nem garantált.
A Malévnak 2012 februári megszűnésekor 750 ezer élő foglalása volt. Ezek közül 12,85 millió dollárnyit utazási irodákon keresztül kötöttek az utasok, a pénzt az irodák a Nemzetközi Légiszállítási Szövetségnek, az IATÁ-nak utalták el.
Ezt a pénzt tartja vissza az IATA.
Mondjuk joggal: az IATA gyakorlata az, hogy egy légitársaság csődje esetén a foglalások összegét hatvan napon belül visszautalja az utazási irodáknak, melyek így kártalanítani tudják az utasokat. A Malév orosz kisebbségi tulajdonosa, az állami Vnyesekonombank azonban bíróságon támadta meg a gyakorlatot. Az oroszok azt akarták elérni, hogy az IATA közvetlenül a Malévnak utalja vissza a pénzt, melyből így a felszámolás során a Malév hitelezőit, köztük a kisebbségi tulajdonos bankot károsíthatnák a jegyekért fizető utasok helyett.
A kérdést négy éve nem sikerült rendezni, így a jegyeket utazási irodán keresztül foglaló utasok azóta nem jutottak a pénzükhöz azok kivételével, akik a csőd bejelentését követő három napban utaztak volna, mert őket a magyar állam kártalanította. (Via MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.