Az MTI csodálatosan megírt, hírnek álcázott agrárpropagandával tolta meg Fazekas Sándor amerikai kampányát

mezőgazdaság
2016 április 12., 23:47
Fazekas Sándor Washingtonban (Fotó: Fazekas Sándor / Facebook)
photo_camera Fazekas Sándor Washingtonban (Fotó: Fazekas Sándor / Facebook)

Egy az egyben közöljük az MTI washingtoni tudósítójának elképesztően lelkes cikkét (a dőlt betűvel jelölt részeket én emeltem ki):

„Ízletes magyar étkeket és zamatos magyar borokat és pálinkákat kóstolhattak az üzletemberek New Yorkban egy kedden tartott magyar termékbemutatón, az érdeklődőket Fazekas Sándor, a földművelésügyi tárca vezetője és magyar gazdák egy csoportja látta vendégül.

Fazekas Sándor Washington után tett villámlátogatást New Yorkban. A termékbemutató előtt és után tárgyalásokat folytatott üzletemberekkel, valamint George Patakival, New York állam magyar családi gyökerű volt kormányzójával.

Az MTI-t tájékoztatva Fazekas Sándor hangsúlyozta, hogy tárgyalásainak mindkét helyszínén a magyar minőségi élelmiszerek megismertetése, majd amerikai piacra történő bevezetése volt a cél. Ennek érdekében a miniszter megbeszélést folytatott George Gellert üzletemberrel, az Egyesült Államokban jól ismert Atalanta cég elnök-vezérigazgatójával. Az élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozó globális vállalat vezetője élénk érdeklődést tanúsított a minőségi – szakzsargonban: prémium – magyar élelmiszerek importja iránt.

Fazekas Sándor az MTI kérdésére elmondta, hogy egyrészt tájékoztatta az üzletembert a magyar élelmiszer-gazdaság helyzetéről, másrészt pedig felvázolta a konkrét javaslatokat az importra. Így például felhívta a figyelmet a mangalica és a szürkemarha húsából feldolgozott portékákra, a különféle biotermékekre, a hungarikumokra.

Mint az a falra kivetített Fazekas Sándor-prezentációból is látszik, a képen Fazekas Sándor éppen prezentál (Fotó: Fazekas Sándor / Facebook)
photo_camera Mint az a falra kivetített Fazekas Sándor-prezentációból is látszik, a képen Fazekas Sándor éppen prezentál (Fotó: Fazekas Sándor / Facebook)

A termékbemutatóval egybekötött fogadáson a helyi magyar közösség tagjai mellett megjelentek az Amerikai Magyar Üzleti Tanács képviselői és üzletemberek is. A termékbemutatón tóalmási felvágottak, húsok, tokaji borok, pálinkák és különleges magyar édességek illatoztak és kínálták magukat.

A George Pataki volt kormányzóval tartott megbeszélésein – mint a miniszter elmondta –szintén a magyar élelmiszer-gazdaság helyzetéről és a magyar export kilátásairól volt szó. Egyetértettek abban, hogy az amerikai piacon van helyük a minőségi magyar portékáknak, s mindketten hangsúlyozták az élelmiszer-biztonság fontosságát, vagyis azt, hogy az élelmiszer előállításának valamennyi fázisa követhető, ellenőrizhető legyen.

Fazekas Sándor az MTI-nek nyilatkozva kiemelte a márkaépítés fontosságát is.

Fazekas Sándor pazar képgalériával is beszámolt a nap történéseiről, többek között Kossuth Lajos szobra előtt is tisztelgett:

link Forrás

A fenti képhez kapcsolódó régebbi hírben azt írtuk: „Külön munkatársat foglalkoztat Fazekas Sándor, hogy szerkessze a Facebook-oldalát, és ez az ember havi nettó 248 900 forintot keres azért, hogy a földművelésügyi minisztert a nyilvános eseményekre is elkísérje, és lefotózza.”

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.