7 érv és 7 tipp, hogy (újra) elkezdd a futást és sose hagyd abba többé

"Idén sokkal többet fogok edzeni. Odafigyelek az egészségemre, minden héten legalább kétszer mozogni fogok. Természetesen a dohányzást is abbahagyom, és..."

Ismerős ez a szöveg? Biztosan, hiszen te mondtad, 2016. január elsején!

És aztán február elsején is, és március elején is. Meg most, áprilisban is. De ne aggódj, nem hibáztat senki, egyszerűen képtelenség, hogy az ember nulláról indulva gyors eredményeket érjen el.

Szóval a rossz hír az, hogy egyről a kettőre nem lehet megváltozni.

A jó hír, hogy nem kötelező elsején eldönteni, hogy változtatni fogsz.

Hogy az újévi fogadalmaidból legalább a futás része biztosan teljesüljön, adunk pár tippet, amik egyben érvek is a futás mellett, hogy soha többé ne hagyd abba! Mert a futás az egyik legfontosabb, legjobb, legcsodálatosabb dolog a világon!

Flickr

Felszerelés

  • Érv: Nyugodtan ismerd be, hogy mindig is irigyelted a futók rikító, a szivárvány minden színében pompázó neonszínű cuccait. Ugye, milyen jó volna a hétköznapokban is úgy járkálni, mint egy papagáj? Ha elmész futni, senki sem fog megbélyegezni, amiért feltűnő cuccokban jársz, és a színben passzoló, napsütésben csodásan ragyogó kanárisárga trikódat és pink futógatyádat mindenki megirigyli. Az irodában senki nem fog tudni róla!
  • Tipp: Szánj rá egy napot, és látogass el egy sportáruházba. Fordíts különös figyelmet a megfelelő futócipőre, kérj segítséget az eladótól, és most az egyszer ne félj, hogy rád akarnak sózni valami drágát! A kényelmes futás kulcsa a jó futócipő. Ha ez megvan, edd szabadjára a fantáziádat, és ne akarj spórolni menő futós kiegészítőkön, vegyél meg mindent, amiről úgy érzed, meghozná a kedvedet a testmozgáshoz! Mert van, hogy csak ennyi kell.

Célok

  • Érv: Ha eddig nem tudtál célokat kitűzni magad elé, a futás megtanít majd! Hidd el, abban a pillanatban, hogy lefutod életed első félmaratonját vagy teljesíted életed első futóversenyét, a munkádban is sokkal könnyebben fogsz sikereket elérni.
  • Tipp: Jelentkezz futóversenyre, akkor is, ha még nem voltál! Most hétvégén pont lesz egy, a Telekom 31. Vivicittá városvédő futásán mindenkit várnak edzettségi szinttől, kortól, de tényleg, mindentől függetlenül! A lényeg, hogy elindultál, megpróbáltad, időt töltöttél el, és nem mellesleg csomó olyan ember között voltál, akik szintén idejüket áldozták egy ilyen egyszerű dologra, mint a futás. Mi ez, ha nem színtiszta motiváció?

Társaság = minden

  • Érv: Ha vágysz rá, hogy új embereket ismerj meg, de a Tinderen csak hülyék jönnek szembe, a melegedő időjárás lehető legjobb alkalom rá, hogy futócipőt húzz, kimenj a Margitszigetre, a Városligetbe vagy lényegében akárhová, ahol kialakult futóközösség van. Egy idő múlva azt fogod észrevenni, hogy az addigi idegeneket már ismerős arcokként fogod üdvözölni! Ők motiválni fognak, hogy minél gyakrabban kijárj futni.
  • Tipp: Ha nem tudtad volna, most tudd meg, hogy a futós közösségek a világ legtoleránsabb közösségei. Hogy miért is? Csak gondolj bele: aki már ott van, az azt jelenti, hogy elhatározta, tenni akar valamit az egészségéért, kitartó akar lenni stb., tehát a többieknek semmi okuk nincs rá, hogy kiközösítsék. Futni szuper, de futóshaverokkal futni még szuperebb!

Ép test

  • Érv: Ha legalább Ez ugye ne új információ számodra? Nem is feltétlenül a fogyásról van szó, hanem pusztán arról, hogy a tested formásabb lesz, és bírni fogod a lépcsőzést. Kell ennél több érv egyáltalán?
  • Tipp: Ahhoz, hogy tartós eredményt érj el, nem elég egyszer nagyon sokat futni, heti kétszer-háromszor kitartóan, mérsékelt tempóban kell edzeni. A kulcs: sokszor kicsiket.

Könnyítsd meg az életed!

  • Érv: Ha a futást beleilleszted a napi rutinod közé, azt fogod észrevenni, hogy egyre kevesebb lesz az olyan idő az életedben, amikor csak tétlenül lébecolsz. A futás ugyanis dinamikusságot, ritmust ad a napodnak, és ha egyszer felülsz egy energiahullámra, alvásidőig nem lesz az az akadály, amit ne tudnál átvészelni!
  • Tipp: Először csak kezdd kicsiben. Keress az interneten edzésterveket olyan kulcsszavakra, mint "edzésterv kezdő futóknak", és kövesd azokat. Ne várj hirtelen csodát, hiszen a csoda velejárója, hogy kis léptékben történik.

Ép lélek

  • Érv: Fuss a lelki nyugalomért! Azok, akik rendszeresen sportolnak, kevesebbet stresszelnek, mint akik nem. Persze nem a versenysportolókról van szó, hanem azokról, akik hobbiból csinálják. Hogy miért? Bizonyára biokémiai magyarázata is van a dolognak, de már az is meggyőző, ha csak belegondolsz: aki egy héten legalább két órát szán arra, hogy saját magával foglalkozzon és csak egyik lábát a másik után téve fusson, annak a lelke
  • Tipp: Ha rossz a kedved, szomorú vagy, és úgy érzed, nem tudsz előre lépni, csak ragadj futócipőt és menj le az utcára! Már két kör után a ház körül érezni fogod, hogy a lelked legalább a fele stressztől megszabadult, nem beszélve arról, ha közben valami hangulatodhoz szóló zenét teszel be.

Csak még ezt a banán-eper smoothie-t!

  • Érv: Ha többet futsz, több kalóriát égetsz, ha több kalóriát égetsz, több kalóriát fogyaszthatsz el. Még mindig nem érted? Ha sokat mozogsz, sokat ehetsz! Nincs több lemondás! Nincs több megfelezett adag! Csak a finom ételek korlátlan élvezete van! Miért ne mennél le fél órát kocogni, ha utána benyomhatsz
  • Tipp: Ha azt szeretnéd, hogy a futásnak értelme legyen, érdemes a táplálkozási szokásaidon is alakítani kicsit. Természetesen a kiegyensúlyozott táplálkozás nem a lemondásokról szól, hanem arról, hogy megválogatod, mit viszel be a szervezetedbe. Kerüld a finomított szénhidrátokat, igyál minimum 3 liter folyadékot, és egyél lehetőleg minden étkezéshez valamilyen zöldséget vagy gyümölcsöt. Ne vidd túlzásba, de ne is hagyd el magad!
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.