Kutatók szerint akár 1000 milliárd faj is élhet a Földön

tudomány
2016 május 07., 11:24

Bár valójában még mindig a sötétben tapogatózunk azt illetően, hogy hány faj élhet a Földön, sőt még azt sem tudjuk biztosra, a szárazföldön hány állat él, nemhogy hányféle növény, gomba, még kevésbé, hogy hányféle mikróba létezhet. Most az Indiana University kutatói a matematika törvényeit használva számolgattak, és arra jutottak, hogy a bolygónk legalább 100, de akár 1000 milliárd fajnak is otthont adhat.

Minthogy a becslések szerint kb. 100 000 milliárd darab baktériumsejt található egyetlen emberben, és kb. kvintillió a Földön. A Proceedings of the National Academy of Sciences-ben megjelent tanulmány szerint ha a bolygón élő egyedek 1000 milliárd fajt alkotnak, eszerint még nagyon keveset tudunk az élőlényekről. Eddig csak 100 ezer mikrobiális faj génállományát térképezték fel, és kb. 10 ezer fajt tenyésztettek laboratóriumban. (Mashable)