Az Inmotion L6 villanyrollert a Verde a mindenféle elektromos kerekes holmikkal foglalkozó Airwheel Magyarországtól kapta tesztre. A hazai bruttó listaár elég húzós, 259 ezer forint - bár az igaz, hogy a gép minősége nagyon meggyőző, a súlya praktikusan csekély, a rugózott kerekekkel kényelmesebb, mint az átlagrollerek, a dizájn is jól sikerült és még a kijelzője is színes. Kell egy kis elszántság, hogy a BKV-bérlet vagy a havi benzinpénz mellett az ember még egy ilyenbe is beruházzon, de aki ezzel a géppel vág bele bele az elektromos rolleres életmódba, nem fog csalódni.
ÉS most szépen sorjában végigvesszük, mitől tud egy villanyroller jobb lenni más villanyrollereknél.
Almazöld-fekete festés, elegánsan megnyitott kormányszár, integrált kijelző: az utolsó részletig átgondolt, tudatos a dizájn. Fél-kétharmad áron ez nem lenne fontos, de egy üzemképes ősmagyar Swift áráért azért illik nem csak jónak, szépnek is lenni egy rollernek. Az Inmotion gépe az is:
Nehéz ám egy összecsukható rollert úgy megépíteni, hogy könnyű legyen, de ne nyöszörgős, nyeklő-nyakló vacak hatását keltse, amikre aztán megvetően legyint az ember: na, ez is kínai. Az Inmotion L6 is kínai, de elég precíz és tömör, ugyanakkor még a reteszelés oldókarja elég kecses és könnyedén kezelhető ahhoz, hogy eszünkbe se jusson ez a jelző róla. Pedig hát ez is kínai, természetesen, csak ez egy jó kínai cucc.
15 kiló a gép. A sorjától, élektől mentes kormányszár elég jó fogású ahhoz, hogy rövid távon akár fél kézzel is kényelmesen vihesse egy átlagos erőben lévő felnőtt, egy kocsi csomagtartójába beemelni, a villamosra felvinni, busz rakterébe berakni nem probléma. Ha pedig valami jó kis hevederes-tokozásos megoldással sikerül megoldani a hátizsákként való cipelést, a hosszabb lépcsőzés, az épületeken (pláza, irodaház, iskola) belüli szállítás sem gond.
Persze jobb, ha nem cipeljük, hanem megyünk vele. Ilyenkor 25 km/h végsebességgel lehet számolni, ezzel az átlagos kerékpáros tempónál valamivel gyorsabb a roller. Ez azt jelenti, hogy bicikliúton a bringások között gurulva nem jelent veszélyt lassúsága miatt sem a többiekre, sem a használójára.
A fúvott kerekek és az elöl-hátul rugózott futómű sokat enyhít a kis kerekek zötyögősségén a hepehupás, repedezett hazai utakon, járdákon, bicikliutakon. Száz kilós testsúlynál azért már egy kicsit a határon van a rugózás, különösen a hátsó kerék üt fel folyton a nagyobb úthibákon. De még így is elmarad az ízületkocogtató, fogzörgető döcögés, ami a tömörgumis, fix futóműves rollerek sajátja. És vannak még kényelmi trükkjei a gépnek:
A 400 wattos motor elegendő ahhoz, hogy ne csak Pesten, hanem Budán is, ne csak Debrecenben, hanem Egerben is hasznát lehessen venni a rollernek, vagyis fel lehessen vele menni emelkedőkön. Jelentem, a Szépvölgyi út még a többször is emlegetett mázsás testem alatt sem volt akadály neki. Felfelé, természetesen.
A 25-35 km gyakorlati hatótávot lehetővé tevő 8 amperórás Sony akkucsomag a tipikus rollerezős igényeket (kocsitól metróig, metrótól villamosig, villamostól munkahlyig, mukahelytől vasútállomásig, stb.) simán kiszolgálja. Természetesen bármikor rá lehet tölteni az akksira, de ha teljesen lemerült a gép, négy óra a feltöltés, vagyis az irodában is, otthon is mindig készen áll a használatra a roller. He nem felejtjük el bedugni, persze.
Az Inmotion L6 és hasonló képességű társai képesek radikálisan megváltoztatni a nagyvárosi közlekedési szokásokat, az ingázó életformát. A tesztgéppel a házunktól két perc alatt kisüvítettem kicsiny falum buszmegállójához, bedobtam az összecsukott rollert a csomagtérbe, 50 percig pötyögtem a laptopon a Volán számos járatán elérhető wifin, aztán a Petőfi híd budai hídfőjétől húsz perc alatt átsüvítettem a bicikliúton a Montevideo utcáig, ahol dolgom volt (7,4 km). Kocsival ez kábé egy óra szokott lenni, ha nincs dugó. Ha van, akkor legalább másfél. És közben nincs dolgozgatás a számítógépen.
Nem mondom, hogy mindenki azonnal vegyen villanyrollert, de azt igen, hogy sok-sok-sok embernek nagyon is praktikus lehet ez a hibrid közlekedési forma, komoly előnyei vannak rollerezéssel kombinált tömegközlekedésnek az autózással és a biciklizéssel szemben is. Nincs cammogás a sorban, nincs benzinár, nem kell félni a lassan lecsapó dugódíjtól, ha nem akarom, nincs BKV-ra várás, nem kell cígölni a nagy, súlyos biciklit, nem izzadok le tekerés közben már kora reggel. Hát ezt tudja az Inmotion L6, 259 ezerért. Megéri?
Szolgálati közlemény: a napelemes fotópályázatunkról hallottál már?
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.