Kiváló szerkezet szmog és dugódíj ellen: egy jó elektromos roller

2016 május 21., 11:28
Vidéki megállóban várjuk a buszt
photo_camera Vidéki megállóban, a buszra várva

Az Inmotion L6 villanyrollert a Verde a mindenféle elektromos kerekes holmikkal foglalkozó Airwheel Magyarországtól kapta tesztre. A hazai bruttó listaár elég húzós, 259 ezer forint - bár az igaz, hogy a gép minősége nagyon meggyőző, a súlya praktikusan csekély, a rugózott kerekekkel kényelmesebb, mint az átlagrollerek, a dizájn is jól sikerült és még a kijelzője is színes. Kell egy kis elszántság, hogy a BKV-bérlet vagy a havi benzinpénz mellett az ember még egy ilyenbe is beruházzon, de aki ezzel a géppel vág bele bele az elektromos rolleres életmódba, nem fog csalódni.

ÉS most szépen sorjában végigvesszük, mitől tud egy villanyroller jobb lenni más villanyrollereknél.

Szép

Almazöld-fekete festés, elegánsan megnyitott kormányszár, integrált kijelző: az utolsó részletig átgondolt, tudatos a dizájn. Fél-kétharmad áron ez nem lenne fontos, de egy üzemképes ősmagyar Swift áráért azért illik nem csak jónak, szépnek is lenni egy rollernek. Az Inmotion gépe az is:

Elegáns, csinos gép, legalább annyira divatcikk, mint praktikus de hóbortos közlekedési eszköz
photo_camera Elegáns, csinos gép, legalább annyira divatcikk, mint praktikus de hóbortos közlekedési eszköz
photo_camera Összecsukva is jól mutat, elegáns világfiasságával időnként nagyon kontrasztos bír lenni a koszos-repedezett magyar valóságban

Merev, masszív

Nehéz ám egy összecsukható rollert úgy megépíteni, hogy könnyű legyen, de ne nyöszörgős, nyeklő-nyakló vacak hatását keltse, amikre aztán megvetően legyint az ember: na, ez is kínai. Az Inmotion L6 is kínai, de elég precíz és tömör, ugyanakkor még a reteszelés oldókarja elég kecses és könnyedén kezelhető ahhoz, hogy eszünkbe se jusson ez a jelző róla. Pedig hát ez is kínai, természetesen, csak ez egy jó kínai cucc.

Minden jól illeszkedik, stabilan áll, összecsukáskor határozottan kattan, cipeléskor is tömör, merev érzetet kelt
photo_camera Minden jól illeszkedik, stabilan áll, összecsukáskor határozottan kattan, cipeléskor is tömör, merev érzetet kelt
Úthibákon, villamossínen, alacsonyabb padkákra felkaptatva sem akart összerogyni alattam, pedig ez mázsás terhelést jelent. Nem nyikorog, nem csikorog, nagyon masszív
photo_camera Úthibákon, villamossínen, alacsonyabb padkákra felkaptatva sem akart összerogyni alattam, pedig ez mázsás terhelést jelent. Nem nyikorog, nem csikorog, nagyon masszív

Könnyű és gyors

15 kiló a gép. A sorjától, élektől mentes kormányszár elég jó fogású ahhoz, hogy rövid távon akár fél kézzel is kényelmesen vihesse egy átlagos erőben lévő felnőtt, egy kocsi csomagtartójába beemelni, a villamosra felvinni, busz rakterébe berakni nem probléma. Ha pedig valami jó kis hevederes-tokozásos megoldással sikerül megoldani a hátizsákként való cipelést, a hosszabb lépcsőzés, az épületeken (pláza, irodaház, iskola) belüli szállítás sem gond.

Persze jobb, ha nem cipeljük, hanem megyünk vele. Ilyenkor 25 km/h végsebességgel lehet számolni, ezzel az átlagos kerékpáros tempónál valamivel gyorsabb a roller. Ez azt jelenti, hogy bicikliúton a bringások között gurulva nem jelent veszélyt lassúsága miatt sem a többiekre, sem a használójára.

A lomha, nehéz BuBinál 25 km/h végsebességével (amit tartani is tartósan képes) gyorsabb a lítium-akkus, 350 wattos villanyroller a bicikliúton
photo_camera A lomha, nehéz BuBinál 25 km/h végsebességével (amit tartani is tartósan képes) gyorsabb a lítium-akkus villanyroller a bicikliúton
photo_camera Nem általános a rollereknél a rugózott kerék, de még a sárhányó sem

Kényelmes

A fúvott kerekek és az elöl-hátul rugózott futómű sokat enyhít a kis kerekek zötyögősségén a hepehupás, repedezett hazai utakon, járdákon, bicikliutakon. Száz kilós testsúlynál azért már egy kicsit a határon van a rugózás, különösen a hátsó kerék üt fel folyton a nagyobb úthibákon. De még így is elmarad az ízületkocogtató, fogzörgető döcögés, ami a tömörgumis, fix futóműves rollerek sajátja. És vannak még kényelmi trükkjei a gépnek:

photo_camera A hátrafelé enyhén felívelt deszkán kényelmesebb állni, mintha egy sík lap lenne az egész. A letámasztó apróságnak tűnik, pedig nagyon is megkönnyíti az életet egy rollerrel
photo_camera A mutatújj húzza a gázkart, a gázkar felfogatásán van a bekapcsoló gomb. A szögletes gomb pedig a - nem viccelek - tempomaté: ezt megnyomva a roller tartja az épp elért sebességünket, amíg nem fékezünk vagy gyorsítunk. Hihetetlenül kényelmes az élet egy cruise control-os rollerrel!

Nagy hatótáv, nagy erő

A 400 wattos motor elegendő ahhoz, hogy ne csak Pesten, hanem Budán is, ne csak Debrecenben, hanem Egerben is hasznát lehessen venni a rollernek, vagyis fel lehessen vele menni emelkedőkön. Jelentem, a Szépvölgyi út még a többször is emlegetett mázsás testem alatt sem volt akadály neki. Felfelé, természetesen.

A 25-35 km gyakorlati hatótávot lehetővé tevő 8 amperórás Sony akkucsomag a tipikus rollerezős igényeket (kocsitól metróig, metrótól villamosig, villamostól munkahlyig, mukahelytől vasútállomásig, stb.) simán kiszolgálja. Természetesen bármikor rá lehet tölteni az akksira, de ha teljesen lemerült a gép, négy óra a feltöltés, vagyis az irodában is, otthon is mindig készen áll a használatra a roller. He nem felejtjük el bedugni, persze.

photo_camera Az akkucsomag cserélhető, a motor nem melegszik, így aki nagyon messzire akar rollerezni, akár pótakkut is vihet magával
photo_camera A kijelző szép és informatív. Mobilapp is van az Inmotion rollerekhez, akár más júzerek jövés-menését is követhetjük vele, összepacsizhatunk, ha jön szembe egy márkatárs

Az Inmotion L6 és hasonló képességű társai képesek radikálisan megváltoztatni a nagyvárosi közlekedési szokásokat, az ingázó életformát. A tesztgéppel a házunktól két perc alatt kisüvítettem kicsiny falum buszmegállójához, bedobtam az összecsukott rollert a csomagtérbe, 50 percig pötyögtem a laptopon a Volán számos járatán elérhető wifin, aztán a Petőfi híd budai hídfőjétől húsz perc alatt átsüvítettem a bicikliúton a Montevideo utcáig, ahol dolgom volt (7,4 km). Kocsival ez kábé egy óra szokott lenni, ha nincs dugó. Ha van, akkor legalább másfél. És közben nincs dolgozgatás a számítógépen.

Nem mondom, hogy mindenki azonnal vegyen villanyrollert, de azt igen, hogy sok-sok-sok embernek nagyon is praktikus lehet ez a hibrid közlekedési forma, komoly előnyei vannak rollerezéssel kombinált tömegközlekedésnek az autózással és a biciklizéssel szemben is. Nincs cammogás a sorban, nincs benzinár, nem kell félni a lassan lecsapó dugódíjtól, ha nem akarom, nincs BKV-ra várás, nem kell cígölni a nagy, súlyos biciklit, nem izzadok le tekerés közben már kora reggel. Hát ezt tudja az Inmotion L6, 259 ezerért. Megéri?

Szolgálati közlemény: a napelemes fotópályázatunkról hallottál már?

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.