Francia sajtójelentések szerint a lezuhanása előtti 24 órában legalább háromszor kényszerült leszállásra műszaki hibák miatt az EgyptAir lezuhant Airbus A320-asa. A volt repülésbiztonsági tisztviselő, Jean-Paul Troadec állítása szerint a gép Acars nevű vészjelző rendszere a tragédiát megelőző napon három felszállás után is bejelzett, így a gép legalább háromszor kényszerült visszatérni a kiindulási repterére.
A gép aztán minden alkalommal újra felszállhatot, ami elméletileg arra utal, hogy a kivizsgálás során aztán nem találtak rajta hibát. De Troadec szerint az Acars automata vészjelzése csak akkor lép működésbe, ha ténylegesen valamilyen üzemzavart észlel.
"Ez a felfedezés fontos új elem lehet a nyomozóknak. Azt továbbra sem tudhatjuk, hogy pontosan mi történt a gépen, de az nem teljesen normális, hogy egy gép többször is visszaforduljon műszaki hiba miatt, hogy aztán ne találjanak semmilyen meghibásodást" - mondta Troadec a France 3 televíziónak. (Via Euronews. A címlapképen az MS804 roncsai láthatók. Fotó: AFP PHOTO / Egyptian military spokesperson's Facebook page.)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.