Alapvetően nem rajongok az egy időben mindenki instagramját elárasztó tiltshiftes fotókért, de vannak alkalmak, amikor nagyon is indokolt a használata. Például a két norvég digitális művész, Lars Marcus Vedeler és Theo Tveterås Skrekkøgle nevű dizájnstúdiójának 2011-es projektében, a "50 ¢"-ben, ahol egy 50 eurocentest használtak viszonyítási alapnak ahhoz, hogy tárgyak méretét érzékeltessék.
Nézzék például, hogy milyen aprócska ez az utolsó részletig finoman kidolgozott bevásárlókocsi:
Vagy ez a telefonfülke:
Vagy ez a minden részletében élethű robogó:
Hogy erről a srácról ne is beszéljünk:
Hé, várj csak! Ez a srác igazi! Ha pedig igazi, akkor nem lehet mindössze hüvelyknyi!
Igen, Vedeler és Tveterås azért használt tiltshiftet, hogy minél modellszerűbbnek tűnjenek azok a valódi tárgyak, ami mellé viszonyításként gondosan faragott, a valós méretűnél húszszor nagyobb ötvencentesüket rakták. Ha valaki kedvet kapott a tréfához, a srácok megosztották a hatalmas ötvencentes terveit is, így bárki utánuk csinálhatja.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.