Ha robot vagy és valami galádságra készülsz, legyen nálad egy doboz süti

2016 július 4., hétfő 8:38
37

A Harvard végzős diákja, Serena Booth azt vizsgálta, nem bízunk-e meg túlságosan a robotokban.

A kísérletéhez egy egyszerű, de nagyon hatásos módszert választott. Az egyetem területén különböző épületek elé küldött oda egy apró guruló robotot, ami megállt a zárt ajtók előtt és az érkezőket arra kérte, hogy engedjék be. Mindezt persze Booth irányított a távolból.

És az derült ki, hogy amikor a robot megérkezett a kapuhoz, az esetek 19 százalékában engedték csak be. Amikor viszont már benn volt az épületben és a kijutáshoz kért segítséget, a megállítottak negyven százaléka segített.

Izgalmas eredmény volt az is, hogy úgy fest, az emberek sokkal jobban bíznak a robotokban, ha vannak körülöttük más emberek is. Amikor a robot érkező csoportot szólított meg, az esetek 71 százalékában bejutott.

A 108 vizsgált esetből összesen egyszer fordult elő, hogy a megállított ember megkérdezte a robotot, hogy van-e egyáltalán jogosultsága és mágneskártyája belépni az épületbe.

Az igazi csavar viszont akkor jött, amikor Booth beöltöztette a robotot egy kitalált cég futárjának, aki sütivel érkezett meg az épülethez. Amikor a robot sütivel érkezett, az esetek 76 százalékában bejutott.

Ami szintén érdekes volt, hogy mennyire sokféleképpen reagáltak az emberek. Volt, aki annyira megijedt attól, hogy beszél a robot, hogy a biztonságiakhoz szaladt. Volt, aki inkább látványosan kikerülte.

Booth később interjúztatta is az embereket, és kiderült, hogy azok, akik fenyegetőnek érezték a robotot, nagyjából hasonló arányban engedték be az épületbe, mint akik nem gondoltak semmi rosszra, amikor meglátták.

A másik érdekes fejlemény, hogy milyen sokan fotózták a robotot, sőt, volt aki csak azért engedte be, hogy Snapchaton felvehesse. (via SeasHarvard)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt