Videón már el is jutott a Marsig az az expedíció, aminek a végső célja, hogy az ember számára élhetővé alakítsa át a bolygót.
A tervről Elon Musk, a SpaceX alapítója beszélt tegnap este részletesen egy mexikói űrkutatási konferencián.
Azért a Mars Musk szerint, mert közel van, hasonló a nappalok hossza, van víz, így aztán nem reménytelen a növénytermesztés sem, valahogy pedig csak meg lehet oldani a felmelegítését. De mielőtt az önellátó település részletein kezdenének dolgozni, előbb meg kellene oldani nagy számú telepesek olcsó utaztatását.
Ez jelenleg ugyanis a legnagyobb gond. Musk számításai szerint most fejenként tízmilliárd dollárba került egy Mars-utazás, ezt kellene leszorítani 200 ezer dollárra, ami kicsit nagyobb különbség, mint egy hagyományos és egy fapados repülő jegyára.
A fapados űrjáratra elkészültek a tervek, Musk be is mutatta a kurva nagy rakétát és a kurva nagy űrhajót, amiket nem egyszeri, és csak odaútra terveznek, hanem 12-15 felhasználásra, így már rögtön jobban megéri. A rakétával együtt 122 méter hosszú, vagyis duplája a SpaceX eddigi legnagyobb rakétájának, a Falcon 9-nek.
Az űrhajót, amin emberek vannak, előbb Föld körüli pályára állítaná egy rakéta, ami aztán visszatérne a Földre, de csak azért, hogy üzemanyagot vegyen fel, és szállítson az űrben indulásra váró járműnek. Miután teletöltötték az űrhajót, az elindul a Mars felé, menet közben hatalmas napelemeit is használva.
Musk szerint egy út átlagosan 115 nap lenne a Marsig, jó esteben elég lehet 80 nap is. Az űrhajó 100 telepest szállítana. A költségeket azzal is csökkentenék, hogy a Marson is termelnének üzemanyagot, a visszaútra. Most úgy tűnik, metán alapú üzemanyagban gondolkodnak.
MIelőtt elkezdenénk összespórolni a 200 ezer dollárt, a Mars-hódító technikai még messze nincs kész, és hogy nem is lesz annyira egyszerű megoldani, azt bizonyítja a szeptemberi Space-X-teszt kudarca.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.