Nem fizetnek az újságíróknak a 168 óránál

Feszült hangulatú értekezletet tartottak a 168 óra szerkesztőségében. Az újságírók, szerkesztők a pénzüket követelik a tulajdonostól, aki állítólag több hónapos csúszásban van a bérekkel. A kiadó Telegráf Kft.-t egy éve adta el az akkori tulajdonos a Brit Média Kft.-nek, amit Udvardi Gábor cégvezető vezet, de csak papíron; a valódi főnök Megyeri András egy cégbírósági végzés miatt el van tiltva a cégvezetéstől.

Az Átlátszónak birtokába került egy hangfelvétel, amin Megyeri hosszasan beszél arról a kollégáknak, miért nem fizet.

Megyeri András. Fotó: Neményi Márton / 24.hu

Ideiglenesen a lap online-szolgáltatását is felfüggesztették, az archívum most sem elérhető, Megyeri emiatt harciasnak is mutatkozik a szolgáltatóval szemben, de számlafizetésről nem esik szó.

Az Átlátszó szerint eközben a 168 óra jó pénzért csábít magához újabb és újabb újságírókat. Egyébként a Népszabadság is pont ezt tette, mielőtt bezárták.

A Brit Media Kft. képbe kerülése után Mester Ákost Tóth Ákos váltotta a lap élén. A cég közben tulajdonrészt szerzett a Klubrádiót működtető cégben is, és a két vállalat integrációját vetítették előre. A rádió vezetése ezt nem pártolta, Megyeri mégis a rádió bevonásával magyarázta a likviditási gondokat, pedig ez a cikk szerint nem lehet ok, mivel a Brit Media nem vesz részt a Klubrádió közvetlen pénzelésében.

Hogy ki a Brit Média valódi tulaja, pontosan honnan (nem) jön a pénz, és miért tart eddig, arról Megyeri csak terel. A felvétel szerint Megyeri a következőkkel magyarázza a pénz késését, és hogy miért New York - Belgium - Budapest útvonalon történik az utalás:

  „(…) azért, hogy ne kerüljünk adózási, meg pénzmosási gyanúba, előtte még át kell futtatni ki tudja hány mindenen még ezt a dolgot. Ha már a pénz a rendszerben van, akkor nincs probléma. Ha már egyszer a pénz nem mosott pénz, nem drogpénz, akkor ne is tűnjön annak. Ez úgy megy, hogy New Yorkból magánszemélyek pénze bekerül az alapítványba, az hogy magányszemélyek számlájáról, vagy céges számláról, arról gőzöm sincsen. Na azt el kell kerülni, hogy átkerüljön Amerikából úgy Európába, tekintve, hogy ezek ingatlantulajdonos emberek, akik ezt a pénzt küldik (…) ezért a gyanú se szabad, hogy felmerüljön, hogy ezek a pénzek úgy kerülnek át, hogy. Támogatási izé van, akkor mit tudom én, adózási dolgok vannak, hogy kerüljön egy nonprofit alapítványba, ilyenek.”

Az nem világos, miért van szükség trükközésre a pénz utalásánál, és az Átlátszó szerint sem derül ki pontosan, kik állnak az egyébként Köves Slomóval és az EMIH-hel összefüggésbe hozott Brit Media Kft. mögött. A felvételen hallott elszólások alapján a portál azt valószínűsíti, Alexander Rovt lehet a befektető a "New York-i zsidók" fedősztori mögött.

A Magyarországon született Rovt Izraelbe, majd Amerikába emigrált, ott állítólag 1 milliárd dollárnál is nagyobb vagyonnal bírt, míg 2007-ben eladta műtrágyaipari üzletét az ukrán oligarchának, Dimitrij Firtasnak. Rovt ma is a New York-i haszid közösség tagja, aki elsősorban ingatlanban tartja vagyonát.

A cikk azt is sejteti, hogy Fidesz-kapcsolat lehet a háttérben, amit mutat, hogy miközben Soros és a hozzá kapcsolat média ellen valóságos hadjáratot folytat a kormányzati kommunikáció, a Brit Media érdekeltségei kimaradnak ebből a körből, pedig a "New York-i zsidó tulajdonosi körnél" jobb hívószót kitalálni se lehetne a fideszes tanácsadóknak. (Átlátszó)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.