Állást keresel? Ez a srác 73 napja keresi élete melóját...

2017 január 24., kedd 8:53

Kevés magyar fiatal keres munkát - átfogó kutatás a fiatal munkanélküliségről

A Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a Közép-Európai Egyetem (CEU) 2016 végén reprezentatív kutatást végzett a magyar munkanélküli fiatalok helyzetéről.

A nemzetközi kutatók arra jutottak, hogy a magyarországi fiatalok inaktivitási rátája nagyon magas, vagyis sokan vannak azok, akiknek nincs munkájuk és nem is keresnek.

Ez a szám 2015-ben 31 százalékos volt hazánkban, míg az EU 28 tagállamában 41,5, azaz az európai fiatalok lényegesen nagyobb arányban kerestek munkát magyar társaiknál.

A kutatás megvizsgálta, milyen a munkaerőpiaci sikereket megalapozó, úgynevezett soft skillek befolyásolják a magyar fiatalok esélyeit: egy ötfokú skálán kellett értékelniük saját magukat olyan szempontok alapján, mint hogy tisztában vannak-e saját erősségeikkel és gyengeségeikkel, együtt tudnak-e működni különböző emberekkel, vagy képesek-e tanulni hibáikból.

A kutatás legizgalmasabb megállapításait 2017. január 24-én egy interaktív konferencián hozzák nyilvánosságra. Annyit elárulunk, hogy a 18-30 közti lányok és fiúk nagyon eltérően látják magukat: a férfi válaszadók a nőknél jóval magabiztosabbak munkaerőpiaci képességeiket illetően.