Az olimpia ügyével nevet szerző Momentum Mozgalom nem érte be azzal, hogy megakadályozta a budapesti pályázatot, tovább ütik a Budapest 2024 Zrt.-t, és kikérték a szervezet összes szerződését. Ezt nem kapták meg, csak egy listát azok értékéről és a szerződő felekről, ezért pert indítanak, de a már megismerhető adatokat addig is közzétették. A 24.hu szemlézte a kifizetések nyerteseit.
A Habony Árpáddal közeli kapcsolatban álló Csetényi Csaba vezette Network 360 Kft. tavaly 123 millió forintért vállalta, hogy 8 budapesti helyszínen neves sportolók bevonásával lehetőséget nyújt egyes olimpiai sportágak kipróbálására. További 61 millió forintot kaptak tíz rövidfilm elkészítésére. Elfogadtak még 6,7 millió workshopok megszervezésére és a sportolói bizottság rendezvényeinek megtartására.
A másik nagymenő az Umbrella Kreatív Műhely volt: tíz budapesti etűdfilmért és három országos imázsfilmért összesen 230 milliót számlázhattak, plusz hozzácsaptak ehhez még egy 16 milliós és egy 31 milliós filmszerződést is. A Cinesuper Kft. nyolc prezentációs filmet vállalt 80 millió + ÁFA-ért, és egy nyolcrészes filmet is legyártottak még 98 millióért.
A Gyár Utómunka Kft. 66 millió forintot kapott egyperces reklámfilmekért, és 82 milliót egy második sorozatért cserébe. Készítettek 3,2 millióért még két kis klippet, és kiszámláztak 912 ezer forintot vágásért is. A teljes filmköltés, a 24.hu összesítése alapján, több mint 680 millió forint.
A további költések között is jócskán találni érdekes költéseket. Jó kérdés például, vajon miért az olimpiai pályázatért felelős Budapest 2024 Zrt. fizet 9 millió forintot az Akváriumnak egy nyári foci EB-s szurkolói terasz összetákolásáért és működtetéséért.
A Design Terminál 18 millió forintért szerződött tanácsadásra az olimpiai céggel, a Századvéggel gyakran együttműködő Kód Piac-, és Véleménykutató pedig 2,4 millióért készített közvélemény-kutatást az olimpiarendezés népszerűségéről.
Talán az egyik legelképesztőbb tétel a Századvéggel kötött szerződés, ami szerint a folyóirat két számából 10 ezer példányt vásárolt fel a Budapest 2024 Zrt. Ez 3,5 millió forintjába került a magyar adófizetőknek. A Deloitte 30 milliós szerződést kötött az állami vállalattal, amelyet egyébként Mihók Attila vezérigazgató 1,8 milliós fizetéssel vezetett el az elmúlt hónapok során.
Említést érdemel még a Ferencváros ügyvezetőjének, Orosz Pálnak Humán Telex Reklám Kft. nevű cége, amely 53 milliót kapott "reprezentációs és ajándéktermékek gyártására", azok után, hogy a Mindshare médiaügynökséggel közösen 4 milliárd + ÁFA-ért korábban ők szerződtek le a pályázat kommunikációs kampányának megtervezésére is. (24)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.