A Pegazus névre keresztelt szerkezet siklóernyő segítségével emelkedett a magasba, óránként 80 kilométeres sebességre képes mintegy háromezer méter magasságban, és körülbelül három órán át képes a levegőben maradni.
Bruno Vezzoli egy Calais közeli elhagyott katonai repülőtérről indult, és az 59 kilométerre fekvő Dover melletti East Studdal falunál landolt biztonságban. "Az út legnagyobb kockázata, mint minden motor hajtotta gép esetében, a műszaki meghibásodás. Általában földön landolsz, de ilyen esetben tengeri landolást kell végrehajtani" - mondta Vezzoli a Reuters TV-nek gépe felszállás előtti ellenőrzése közben.
A Pegazus Jerome Dauffy vállalkozó ötlete volt. A repülés úttörői, a brazil Alberto Santos-Dumont és a francia Louis Bleriot, aki először repülte át a La Manche-csatornát 1909-ben, inspirálták. "Az autóipar és a repülőgépipar mintegy száz éve született meg, és csak most értünk el oda, hogy a két közlekedési módot kombináljuk" - hangoztatta Dauffy. A vállalkozó eredeti célja az volt, hogy egy olyan repülőszerkezetet építsen, amellyel 80 nap alatt körbe tudja repülni a Földet. (MTI, Reuters)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.