A svéd autógyár évek óta folytat teszteket azzal kapcsolatban, hogy hogyan reagálnak önvezető autóik, amikor váratlanul egy állat bukkan fel az út mentén, és azt figyelték meg, hogy a kenguruk sokkal több gondot okoznak az algoritmusnak, mint más élőlények.
Az eddigi tapasztalatok szerint ugyanis a kenguru ugrálása egyszerűen kiakasztja az autó érzékelőrendszerét, ugyanis az autóba szerelt kamerák és szenzorok elsősorban a talajt tekintik referenciaposztnak, és az algoritmus nem tudja jól kiszámolni az ugrálva közlekedő állat mozgását.
A Volvo az elmúlt években komoly sikereket ért el az állatdetektáló rendszerével, hasonló rendszer már élesben működik az S90-es és az XC90-es modellekben, melyek elsősorban szarvasok, őzek és hasonló patások kiszúrásában jeleskednek. Ez viszont kevés lesz az ausztrál piacra, ahol az állatokkal való ütközős esetek 80 százaléka kenguruval történik. (Canberratimes)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.