Egy kis glosszában méltatlankodtunk nemrég, hogy a nedves világbajnokság kabalamizériája mintha a helyszínekre álmodott faszobrokra is átragadt volna. Szőke Gábor Miklós, az óriási állatszobrok nemzetközi specialistája hét tengeri állat nagy faszobrát készítette el a vébé egyes helyszínein, én meg azon méltatlankodtam, hogy nem-e lehetett volna-e mondjuk a Duna-parta Dunában honos vagy ott mondjuk előforduló állatokat mintázni, ha már állandóan indentitásproblémázunk egyébként. De mindegy, ez legyen a vébénk legnagyobb baja.
Vancouvert megjárt olvasónk viszont arra emailezte föl a figyelmünket, hogy ez a magyar orka nagyon ösmerős volt neki, merthogy Vancouverben, a tengeröböl partján áll egy nagyon hasonló szobor, hasonló testtartású, hasonló méretű orka, és az történetesen nagyon híres kortárs mű, Douglas Coupland kanadai topművész (író, újságíró, drámaíró, képzőművész, minden) alkotása. 2009-ben avatták föl.
Van hasonlóság, kétségtelen. Meg különbség is: például, hogy a vancouveri orka jelent valamit a városlakóknak, még a digitálissága is. (Orka van az óceánban arrafele, digitális ipar meg a szárazföldön, egyre több.)
Nem vagyok egy nagy köztériszobor-szakértő, nem mernék csípőből plágiumot kiálltani, de azért érdekes így egymás alá tenni a kettőt:
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.