Készüljenek a kalóztámadásra, közölték a tízmillió forintos hajóutazás résztvevőivel, akik tíz napig nem gyújthattak villanyt

külföld
2017 augusztus 09., 07:52
comments 233
A Sea Princess a martinique-i partoknál Port-de-France kikötőjében.
photo_camera A Sea Princess a martinique-i partoknál Port-de-France kikötőjében. Fotó: Public domain

Nem minden részletében alakult az utasok elvárásai szerint a Sea Princess luxustengerjáró 104 naposra tervezett világkörüli útja. Az utasokat, akik fejenként több mint 30 ezer fontot (~10.1 millió forint) fizettek az utazásért, a kapitány tíz napra kijárási tilalommal sújtotta.

Amikor a hajó az Indiai-óceánt átszelve megközelítette az az Arab-félsziget és Afrika szarvának partjait, az Ádeni-öblöt és a Vörös-tengert, a kapitány elrendelte a hajó teljes elsötétítését. Megszűntek az esti zenés mulatságok, az utasoknak az elsötétített, lefüggönyzött kabinjaikban kellett tölteni vaksötétben az éjszakákat, a hajó tíz napra kísértethajóvá alakult.

Mindezt azért, mert a világnak ezeken a vizein elég gyakoriak a kalóztámadások, amit a kapitány nem is titkolt az utasok elől. Sőt, külön figyelmetette őket, hogy álljanak készen arra, hogy bármelyik pillanatban kalózok támadhatnak rájuk. Elnézést kért a kellemetlenségekért, de azt mondta, a fenyegetés valós.

De ez csak a kezdet volt. A kapitány ugyanis még kötelező kalóztámadás-gyakorlatot is elrendelt, amit annyira komolyan vett, hogy azt a négy utast, aki a bridzspartijára hivatkozva nem volt hajlandó résztvenni a gyakorlaton, nyilvánosan is megalázta.

A paráztatás működött, a viszontagságokról beszámoló Carolyne Jasinski szerint egy idő után ha valaki meglátott egy bárkát az óceánjáró közelében, azonnal riasztotta a személyzetet. Amivel sikerült megint őrületbe kergetniük a hajó kapitányát, Gennaro Armát, aki egy idő után kénytelen volt megkérni az utasokat, hogy ne jelentgessenek minden csónakot, bízzanak inkább az őrszolgálatot teljesítő tisztekben.

A Sea Princesst üzemeltető társaság közleménye szerint "az intézkedéseket a túlzó óvatosság, és nem konkrét fenyegetés" indokolta, illetve minden lépés "szokványosnak számít a térségben a nemzetközi hajózásban". (Via Telegraph)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.