A McDonald's legendás térdrekényszerítője most a nagyüzemi csirkegyárakat leplezte le

MŰVÉSZET
2017 szeptember 11., 15:01
comments 385

13 évvel ezelőtt változtatta meg a mekizést Morgan Spurlock, az akkor teljesen ismeretlen amerikai dokumentumfilmes, aki azt találta ki, hogy önmagát kísérleti nyúlnak használva egy hónapon keresztül csak McDonald’s-ban vesz magához ételt és italt: reggelire, ebédre és vacsorára egy-egy menüt evett meg. A végére 12 kilót hízott, depressziós lett, szívproblémái támadtak és szexuális zavaroktól szenvedett, ami a kísérletet figyelő háromtagú orvoscsapatot is meglepte.

link Forrás

A világsikerű film nemcsak a McDonald's-ot, de az összes gyorsétteremláncot megváltoztatta, egészségesebb ételeket hozva a menübe és kalóriatáblázatokat az éttermekbe.

link Forrás

Spurlock most a farmokat ellehetetlenítő, a termékeikről gátlás nélkül hazudó nagyüzemi csirketelepekről forgatott, úgy, hogy megint ő volt a kísérleti nyúl: ezúttal azt találta ki, hogy Holy Chicken! néven csirkeszendvicsező éttermet indít és közben figyeli, mi derül ki a beszállítókról. Forgatás közben Spurlock - 2004 óta először - elment egy McDonald’s-ba is,  a projekt részeként ugyanis végigkóstolta az összes csirkeburgert az össze nagy amerikai láncnál. 

A film egy csomó hazugságot leplez le, kezdve attól, hogy több lánc egyszerűen csíkokat fest a csirkemellre, hogy az grillezettnek tűnjön. A Super Size Me 2 bemutatja, milyen félrevezető kifejezésekkel próbálják eladni az ipari csirkét: a “szabadtartású” címke jogos használatához például elég annyi, hogy a zárt, hatalmas csirkeólhoz egy egészen kis, körülkerített udvarocska is tartozzon, ahová az internzív tápszerezés miatt irreálisan gyorsan növő állatok ki sem tudnának menni, ha akarnának sem, mert szívrohamban elpusztulnának. 

A film vége az, hogy Spurlock egy bezárt Wendy’s helyén négy napra tényleg megnyit egy pop up csirkeszendvicsezőt, ami nemcsak csirkét árul, hanem informálja is a vevőket a csirkeipar piszkos trükkjeiről. Az ideiglenes info-étterem akkora sikert aratott, hogy egy cég megkereste a rendezőt, hogy franchise rendszerben valódi Holy Chicken!-láncot alapíthassanak.

(via Business Insider)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.