Az EU rendelt egy kutatást, hogy hogyan befolyásolja a kalózkodás a legális kereskedést, majd inkább elhallgatták az eredményét

2017 szeptember 22., péntek 11:12
459

Hogyan befolyásolják az illegális letöltések, azaz a kalózkodások a különféle termékek legális forgalmát? Ez volt az a kérdés, amiről az Európai Bizottság rendelt egy kutatást a holland Ecorys-tól, még 2014-ben. Összesen 360 ezer eurót fizettek ki érte, a 300 oldalas munka el is készült rendben 2015 májusára, viszont az eredményeket mégsem publikálták sehol. 

A jelentés csak most jelent meg az interneten, méghozzá azért, mert az Európai Parlament szerzői jogi kérdésekben leginkább aktív képviselője, a német kalózpárti Julia Reda közérdekű adatigényléssel megszerzett belőle egy példányt és teljes egészében kitette a honlapjára

Reda azt állítja, hogy nem véletlenül nem verte nagy dobra a Bizottság a kutatás eredményét. Ugyanis azt találták a szakemberek, hogy a legfrissebb blockbuster filmek esetét leszámítva nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy kapcsolat lenne az online szerzőijog-sértések és a kereskedelmi forgalom alakulása között. Mint Reda írja, korábbi, hasonló tárgyú kutatások is erre az eredményre jutottak, így nem is a megállapítás a meglepő, hanem hogy miért hallgatta ezt el a Bizottság. 

A jelentés maga nem azt állítja, hogy más típusú tartalmak esetében nem lehet negatív összefüggés, hanem csak azt, hogy statisztikai elemzés alapján erre nem találtak elégséges bizonyítékot. 

Mint a német politikus fogalmaz, a szerzői jogi szabályozások általában abból a feltételezésből indulnak ki, hogy a jogsértéseknek közvetlen negatív hatása van a jogtulajdonosok bevételeire. Ez az a szemlélet, ami meghatározza a szabályok alkotását, a különféle jogokat és lehetőségeket, melyekből a felhasználók részesülnek. (Julia Reda, Gizmodo)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt