Az ausztrál vizsgálóbizottság bemutatta a Malaysia Airlines MH370-es járatának 2014-es eltűnésével kapcsolatos végső jelentését, amiben annyira jutottak, hogy a szerencsétlenség okai addig nem állapíthatóak meg, amíg meg nem találják a repülőgép roncsait.
A Malaysia Airlines maláj légitársaság MH370-es, Pekingbe tartó járata 2014. március 8-án tűnt el 239 emberrel a fedélzetén röviddel az után, hogy felszállt a malajziai fővárosban, Kuala Lumpurban. Feltételezések szerint az eredeti útvonalról letérve, az Indiai-óceán déli részén zuhant le. A repüléstörtének egyik legnagyobb misztériumaként tartják nyilván az esetet.
„Szinte felfoghatatlan és társadalmilag bizonyosan elfogadhatatlan a modern repülés korszakában ... , hogy egy nagy utasszállító eltűnjön és a világ ne tudjon róla, mi történt a repülőgéppel, valamint utasaival” - közölte az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal (ATSB) .
A gép utáni kutatást 1046 nap után, idén januárban függesztették fel. A víz alatti keresés, amelyet Ausztrália vezetett, közel 200 millió ausztrál dollárt (41,5 milliárd forint) emésztetett fel.
Malajzia ugyanakkor augusztusban közölte, hogy ajánlatot kapott a kutatómunka folytatására az Ocean Infinity nevű magáncégtől, amely a tengerfenéki keresésre szakosodott. (Guardian/MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.