Testreszabott emojikat, promótált tweeteket és videókat kínált az RT-nek küldött hirdetési ajánlatában 2016 őszén a Twitter, derült ki azokból az iratokból, amit a Kreml globális propagandaadója péntek éjjel hozott nyilvánosságra, válaszul az Egyesült Államokban zajló vizsgálatokra.
Az amerikai hírszerzés a Kreml közvetlen befolyása alá tartozó televíziót is az amerikai elnökválasztást befolyásoló orosz eszközök köré sorolja, a csatorna online tevékenysége ezért lett kongresszusi vizsgálatok tárgya. A Twitter a Facebook hasonló beismerése után szeptemberben jelezte, hogy Oroszországhoz köthető csoportok célzott hirdetéseket vásároltak az oldalaikon. A héten pedig azt közölték, hogy belső vizsgálataik alapján felfüggesztik az RT hirdetéseit is.
Az RT által most nyilvánosságra hozott iratok szerint a Twitter salesesei 3,3 millió dolláros hirdetési ajánlatot adtak az RT-nek. A szabványnak tűnő ajánlatban promótált videókat és élő bejelentkezéseket, testreszabható cardokat, promótált fiókokat és tweeteket, testreszabható emojikat kínáltak.
Az RT szerint a Twitter eddigi kommunikációjában elfelejtette megemlíteni, hogy "gyakorlatilag az egész média pénzért hirdeti a hírfolyamát". (Via Guardian, RT)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.