Szexuális zaklatásról, fogdosásról és kéretlen ajánlatokról számolnak be a Vice női dolgozói

2017 december 24., vasárnap 10:08
188

Az utóbbi időben elég sok szexuális zaklatási botrány rázta meg az Egyesült Államokat és a világ más részeit is, ezek többségében azonban az elkövetők ma középkorú vagy idősebb férfiak voltak. Most azonban a fiatalos stílusáról és sajtószempontból is úttörőnek számító Vice-nál tört ki ugyanilyen botrány, ami jelzi, hogy a fiatal, társadalmi szempontból tudatos dolgozókkal működő cégeknél is vannak hasonló problémák.

A New York Times több nővel is beszélt, akik korábban vagy jelenleg is a Vice-nál dolgoznak, és szinte mindannyian általánosnak írták le a munkatársaik felől érkező különböző szexuális zaklatásokat. Az egyik alkalmazott egy céges buli után óriáskeréken ült egy kollégájával, aki egyszer csak megfogta a kezét, és az ágyékára tette. Egy másik arról számolt be, hogy főnöke szexuális kapcsolatra kényszerített, és amikor visszautasította, kirúgták. Egy harmadik azt mondta, egy kollégája, megragadta az arcát, és megpróbálta megcsókolni, és a nőnek esernyővel kellett védekeznie a nyomuló kollégája ellen.

Többen is beszéltek arról, hogy a cégnél fiúklub hangulat alakult ki, ami megakadályozta, hogy nők számára is biztonságos és élhető munkakörnyezet születhessen meg. Sok női alkalmazott úgy érezte magát a céges bulikon is, mintha a férfi kollégáik csak valamilyen céges juttatásként tekintenének rájuk az ingyen alkohol mellett.

A Vice-szal kapcsolatos nyomozás kiderítette, hogy a cég vezetői már 2016-ban több mint százezer dollárt fizette egy kirúgott női alkalmazottnak, aki azt állította hogy a főnöke szexre akarta kényszeríteni. A cég vezetése egyébként tisztában van azzal, hogy a zaklatási ügyek nem felelnek meg sem a cég önképének, sem a cég által felvállalt értékeknek, és a Vice közleményeiben szerepelnek is ezzel kapcsolatos megállapítások, meg az, hogy a vezetők nagyon sajnálják, hogy ilyen céges kultúra alakult ki.

A New York Times hosszú cikkben elemzi, hogyan alakulhatott ki ez a hangulat a dolgozók között, leírják, ahogyan a kétezres évek elején a cég egy kis kanadai lapból globális médiabirodalommá nőtte ki magát, és hogy ebben az időben a dolgozók a modern újságírás úttörőinek tartották magukat, sokat dolgoztak, de közben elég vadul is buliztak, ez pedig egyfajta cowboy-kultúra kialakulásához vezetett.

Az akkori alkalmazottak a saját szabályaik szerint éltek, és egymást is arra nevelték, hogy a saját egoizmusuk alapján ne legyenek tekintettel mások szabályaira.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt