Elnézést a hatásvadász címért: szóval az történt, hogy a dél-amerikai üzemanyag-piacon igen elterjedt etanollal is működő Priust fejlesztett a Toyota. A méretéhez, komfortjához, teljesítményéhez képest eleve nagyon takarékos hibridautó így már rögtön CO2-semlegessé is válik, hiszen nem bányászott kőolajból készült nem megújuló üzemanyagot, hanem a szántókon termett kukoricából, miegyébből készült alkoholt éget el belsőégésű motorjában. Az etanol-üzemű Prius egyelőre prototípusként teszteli a Toyota brazil leányvállalata.
Brazília az 1970-es években, kormányzati és gazdasági kezdeményezésre indult be a cukornád alapú etanol üzemanyag gyártása. Az ország mára a világ első számú etanol-exportőre, az újautó-forgalmazásban pedig a flexi-fuel (benzin-etanol) üzemű járművek 50 százalékot meghaladó arányban részesednek a benzines gépkocsik eladásaiból.
A kormányzati és oktatási intézmények, valamint a brazil cukornádszövetség (UNICA) bevonásával megvalósult projekt a Toyota „Környezetvédelmi Kihívás 2050” programjának szerves részét képezi, és hozzájárul ahhoz, hogy a program célkitűzéseivel összhangban a Toyota globális CO2-kibocsátása 2050-re a 2010-es értékek egytizedére essen vissza. A program további céljai a járművek szénsemlegességének egész élettartamukra vonatkozó megvalósítása, beleértve a nyersanyagok előállítását és a gyártást, valamint hogy 2030-ra 5,5 millió darabra növelje részben vagy teljesen elektromos üzemű járműveinek éves eladását.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.