Rubint Réka miért fogja olyan furcsán Norbi csöcsét ezen a most publikált fotón?

Százak, ezrek kiáltottak

RENESZÁNSZ FESTMÉNY!!!

-t, amikor meglátták, milyen képet posztolt ki az ismert vállalkozó a 47. születésnapjára. Ilyent:

A kiáltás után következő reakció a csodálkozásé: Réka Asszony vajon miért fogja olyan feltűnően Norbi Úr mellkasát?

Manapság mindenre reneszánsz festményt illik kiáltani, de a kiáltók most nem is lőttek mellé olyan nagyon. A képpel, illetve azon belül a különleges kézmozdulattal az ismert művészházaspár ugyanis - ha jól dekódolom - a manierista festészet egyik kultikus motívumára utal, XXI. századi módon állítva emléket az úgynevezett hátsó csöcsfogásnak.

Nem véletlen Schoberték vonzódása a manierizmushoz, ehhez a reneszánszból a barokkba átvezető stílushoz, aminek az egyik kulcsfogalma - pont úgy, mint a család bizniszének - a testmódosítás. A XVI. századi Itáliában kialakult manierizmus egyik legfontosabb jellegzetessége volt ugyanis a reneszánsz valódi és áltermészetességén egyaránt túllépő, színpadias stílus. A manierista képek gyakran bizarrul megnyúlt vagy eltorzult testtel  szereplői furcsa kompozíciókba rendeződve jelennek meg, miközben gyakran szokatlan mozdulatokat tesznek.

Például indokolatlan szituációkban fogdossák más szereplők mellét, hiába gyerekek:

Alessandro Alliri vénjei még csak ügyetlenül nyúlkálnak Zsuzsanna jobb melle felé:

Tintoretto vénje már nem szarozott, direktben rámarkolt, mint Semjén Zsolt a tehénseggre:

Jacopo Pontormo kényszeresen divatkövető Madonnája sem cicózik, és a kis Jézus látható kiborulásával mit sem törődve taperolja a Leendő Megváltó jobb mellét, ami annyira kiborítja az alant látható kis Keresztelő Szent Jánost, hogy a kisded a szemünk láttára változik Gobbi Hildává:

Pontormo nemhiába volt akkora manierista: számtalan képen örökítette meg, mi a kisdedek véleménye a kötelező cicipiszkálásról:

A mester egyik önmarcangoló képén a főszereplő - az önmagán éppen elektrosokk-kezelést végrehajtó ifj Knézy Jenő - már annyira manierista, hogy saját magán mutatja be a műfogást:

A fogás továbbfejlesztett változatát a műfaj egyik legismertebb, francia darabja mutatja be. A szerző ismeretlen, a főszereplő Gabrielle d'Estrées pedig a saját húga mellét piszkálja.

De ugorjunk csak vissza az eredeti, Schobert Family-féle műalkotáshoz!:

Imádnivaló felsőtestű, de megtört arcú, saját bevallása szerint zsidó származású férfit csodál egy nőkből és férfiakból álló vegyes társaság,? Valahonnan nagyon ismerősnek tűnt ez az alapfelállás. Aztán rájöttem. Hát persze, hogy Parmigianino Correggio híres képéről, az Ecce homóról:

Bár ha jobban megnézzük, Norbi inkább úgy néz ki a képen, mint Luis de Morales Pietájának főszereplő Jézusa:

Szóval ilyen összetett utalásrendszert rejtett el a képen a konceptualista Schobert művészcsalád. Akinek van szeme az finom jelzésekhez, az már sejtheti, mi lesz a briliáns kereskedőcsalád következő terméke. Igen, igen, valószínűleg egy update keresztfa.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.