Velence bemutat Cannes-nak, és tárt karokkal várja a Netflix filmjeit

2018 július 26., csütörtök 3:45
31

Alberto Barbera a 2017-es fesztiválon Fotó: TIZIANA FABI/AFP

Azok után, hogy márciusban a szervezők egyszerűen kidobták a Netflixet a Cannes-i Filmfesztiválról, nagy kérdés volt, hogyan reagál a lépésre a többi nagy presztízsű európai fesztivál. 

Cannes azért bojkottálja a Netflixet, mert annak üzleti modellje összeegyeztethetetlen a fesztiváléval, ezért ugyan vetítéseket engedélyeznek, versenyprogramban nem engedik be a streamre gyártott filmeket és sorozatokat. A feltételt úgy szabták meg, hogy ott csak olyan filmek szerepelhetnek, amelyeket bemutatnak a mozikban.  

Velencéből a héten megjött a válasz: a kontinens legrégebbi filmfesztiválját szervező Alberto Barbera csak nevetett a bojkott ötletén, és bejelentette, hogy hat Netflix-gyártású film is szerepel az idei versenykiírásban, ráadásul bivalyerősek. 

Szerepel - többek közt - a programban az Oscar-díjas Alfonso Cuaron Roma című mexikói családi drámája a '70-es évekből, Paul Greengrass filmje a norvég Breivik-tömeggyilkosságról, és a Coen-testvérek első digitálisan felvett filmje is (The Ballad of Buster Scruggs), Tim Blake Nelson, Zoe Kazan, Liam Neeson és Tom Waits szereplésével.    

Azzal, hogy Cannes kiírta a versenyből a Netflix-filmeket, várható volt, hogy a többi nívós európai fesztivál valamelyikén nagy számban jelentkeznek a streamre készült filmek. Az sem meglepő, hogy Velence tárt karokkal fogadja a gyártó alkotásait, miután három év itt debütált Cary Fukunaga nagyhatású filmje, a Beasts of No Nation is.

Alberto Barbera azt is lenyilatkozta, hogy ők mindig nyitottak lesznek az újdonságokra, így amikor arról kérdezték, hogy szelfizni lehet-e a vörös szőnyegen, annyira természetesnek vette a választ, hogy csak nevetett a kérdésen. (Hollywood Reporter)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt