Van remény: a 444 olvasójának máris visszautalta a bankja a Fortheshop nevű kínai csaló webáruháznak kifizetett pénzt

INTERNET
2018 július 27., 06:48
comments 52

"Magyar vásárlókat is lehúzott egy csaló kínai online bútorbolt" címmel írtam cikket július 23-án arról, hogy a facebookos hirdetési kampányokkal nyomuló, fortheshop.com és gwote.com címen futó, kínai illetőségű webáruházak valójában csaló oldalak, amelyek elteszik a pénzt, de nem teljesítenek.

A becsapott vásárló ilyenkor jellemzően tehetetlennek érzi magát, pedig a helyzet közel sem reménytelen. Hogy mennyire nem az, azt olvasónk, Olga története illusztrálja. Ő ugyanis - hozzám hasonlóan - beugrott a fortheshopos csalóknak, majd a cikkemet olvasva azonnal a bankhoz fordult. És mint a mai, a cikk megjelenése után 4 nappal elküldött leveléből kiderül, 

"A kínai kamuboltról szóló cikke riasztására megtettem a szükséges lépéseket és a pénz már visszakerült a számlámra. A bank bizonyos mértékben védi a kártyatulajdonosokat. A Malév összeomlásakor pl. a kártyával fizetett jegyek árát mind visszaszerezte." 

Olvasónk az OTP ügyfele, de ez az eljárást más bankok is követik.

"Ilyenkor a bank általában szinte azonnal visszautalja a pénzt, aztán kivizsgálja az ügyet és erről ír majd levélben"

- írta Olga, hozzátéve, hogy 

"Ha jól értettem, a legegyszerűbb eset, ha két héten belül történik a reklamáció, mert ennyi az átfutása, hogy a fogadó bank benyújtsa a számlát, amire végül utalnak. Lehet, hogy én ebbe beleestem, mert ugye 23-án reklamáltam, a vásárlás 8-án történt, de az hétvége volt."

Az ilyen online csalások esetében jellemzően persze két hétnél hosszabb idő után fog csak gyanút a vásárló, de az eset mindenképpen reménykeltő és bárkinek hasznos lehet olyan szempontból, hogy eleve feladni semmiképpen sem érdemes.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.