A genovai hídomlás után több európai országban is vészharangokat kongatnak a közúti infrastruktúra állapota miatt. Elisabeth Borne francia közlekedési miniszter szerint az ország közúti hálózata "kritikus" állapotban van". Az ország 12000 közúti hídjának harmada szorul felújításra, köztük 841 olyan híd, amit közvetlen veszélyforrásnak tartanak, és melyeket talán le is zárhatnak.
Olaszországban 300 hidat fenyeget összeomlás, köztük a szicíliai Agrigento közelében egy olyat, amit ugyanaz a Ricardo Morandi tervezett, aki a Genovában összeomlott hidat is. A szicíliai hatóságok a pilléreinél észlelt szerkezeti károk miatt azt a hidat már lezárták a forgalom elől.
Genovában a helyi ügyész csütörtöki tájékoztatása szerint még kutatnak a túlélők után, a mentőalakulatok szerint húsz eltűnt lehet még a romok között. A hétfői katasztrófában eddig 39-en vesztették életüket.
A tragédia után az olasz kormány bejelentette, hogy felülvizsgálják a genovai hidat és a rajta keresztül vezető sztrádát üzemeltető Autostrade per l'Italia működési engedélyét, a hírre a cég részvényárfolyama drámai zuhanásba kezdett a milánói tőzsdén.
Franciaországban Borne közlekedési miniszter most azt ígérte, hogy az ország 12000 hídját ezentúl évente legalább egyszer felkeresik a szakembereik, és legalább három évente részletesen is átvizsgálják. "Nyilvánvalóan keveset költöttünk erre" - mondta, hozzátéve, hogy a francia közúti infrastruktúra 50 százaléka szorul felújításra, tíz híd pedig "rossz állapotban" van. Franciaországban legutóbb május 15-én volt komolyabb probléma egy közúti híddal, az A15-ös autópálya egyik viaduktjának támasztófala omlott rá a sztrádára Gennevilliers-nél.
Németországban a Szövetségi Autópályakutató Intézet szerint az ország közúti hídjainak 12,4 százaléka "rossz állapotban", jóban pedig csupán 12,5 százalék van. A hidak többsége az 1960-70-es években épült, és nem a jelenlegi terhelésre tervezték. A hidak, utak az ország keleti részén vannak jobb állapotban, ahol a szocializmus bukása és az újraegyesítés után sokat felújítottak. A nyugat-németországi hidak öregebbek, és nagyobb terhelést is kapnak. Sok hídról, például a Rajnán Leverkusennél átívelő hídról már le is kellett tiltani a teherforgalmat.
Hollandiában a szállítmányozó cégek lobbiszervezete, a TNL szerint az állami fenntartású utak és hidak állapota kielégítő, az önkormányzati kezelésben levők viszont aggasztó állapotban vannak. Figyelmeztetésük szerint ideje lenne elkezdeni félretenni ezek felújítására. A Financieele Dagblad jelentése szerint csak Noord-Holland tartományban 14 hidat fenyeget összeomlás. (Via Guardian)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.