Dr Máriás, a legismertebb magyar punkfestő kis híján önnön farkába harapott, sajnos nem szó szerint, hanem képletesen, amikor egyetlen festményre zsúfolta azokat a figurákat, akik manapság a legbefolyásosabbnak számítanak a magyar képzőművészeti életben, és eladják például az ő képei is.
Haladjunk a közepétől, nagyjából az óra járása szerint!
A centrumban, szmokingban, szemüvegben Pados Gábor, a nagymenő Acb Gyaléria vezetője fixírozza a nézőt.
Mellette rózsaszín ruhában, szintén szemüvegben a nemzetközileg is talán legismertebb kortárs képzőművész és művésztanár, Maurer Dóra.
Srégen alatta a vállát láttató piros ruhában Spengler Katalin, az egyik legjelentősebb hazai műgyűjtő, aki egyébként az itt nem megfestett férjével, a Mindshare-tulajdonos Somlói Zsolttal gyűjt együtt.
Mellette a bal alsó sarokban Küllői Péter műgyűjtő, a Bátor Tábor Alapítvány kuratóriumi elnöke, aki nagymenő londoni bankárként 40 évesen hazajött, hogy itthon jótékonykodjon és műgyűjtsön.
Küllői fölött nekünk balra Orbán Viktor miniszterelnök facsarja az arcát. Bár nem érdekli a képzőművészet, ebbe is vastagon beleszól, a Liget Projekt múzeumépületei között például volt olyan, amit személyesen ő terveztetett át.
Orbán és Maurer között a szakállas-szenüveges fickó Gulyás Gábor filozófus-múzeumigazgató, aki a debreceni MODEM után a Műcsarnokot, most pedig a szentendrei múzeumhálózatot irányítja.
Gulyás fölött balra szmokingban-szemüvegben Ledényi Attila, az Edge Communications nevű PR-cég ügyvezetője, műgyűjtő, az Art Market Budapest vásár igazgatója, aki a kilencvenes évek elején arról volt híres a városban, hogy az akkori PR-cégének a Szent István körúti irodájában tartott, egy-egy új gyűjteményi darabját bemutató bulikon volt a legjobb pia és a legmenőbb büféasztal.
Mellette szintén szmokingban kissé britpopos hajjal Petrányi Zsolt kurátor, a dunaújvárosi Kortárs Művészeti Intézet és a Műcsarnok egykori vezetője, jelenleg a Nemzeti Galéria jelenkori gyűjteményének főosztályvezetője.
Pont Petrányi feje fölött a jelenlegi állami kultúrpolitika, illetve a tőle jobbra álló Fekete György egykori - és a valóságban jelenlegi - MMA-elnök legfontosabb inspirációs forrása, Kádár János látható "kép a képben" módon.
Fekete bal kezénél, nekünk tőle jobbra lefelé, ocelotmintás bundájában Topor Tünde művészeti tanácsadó, az Artmagazin főszerkesztője hipnotizálja a műélvezőt.
Mellette a "Liszt Ferenc vs komondor"-frizurát viselő Einspach Gábor, az Artmagazin kiadója, az Art+Text Budapest galéria alapítója néz el a kivágott hátú ruhában villogó Deák Erika, a róla elnevezett galéria tulajdonosa mellett.
Deák mögött, a jobb felső sarokban Bencsik Barnabás művészettörténész, a MEO és a Ludwing múzeum korábbi igazgatója néz felfelé, aki nem is olyan rég nyitotta meg a Paulay Ede utcában a Glassyard galériát.
Alatta, Deák Erika fülbevalójának magasságában Hajdu István művészettörténész, a Balkon főszerkesztője nézi vagy Kádárt, vagy a Fekete György kezében tartott kottát.
Deák Erika alatt Fabényi Júlia, a Ludwig múzeum igazgatója álla, aki előtte vezette a Szombathelyi Képtárat és a Műcsarnokot is.
Fabényi mellett Baán László Műcsarnok-igazgató, a Liget Projekt atyja figyel, alatta, a jobb alsó sarokban a Műcsarnokot jelenleg vezető Szegő György építész néz komolyan.
A képet a Kieselbach Galéria őszi árverésén verik dobra október 7-én.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.