A Facebook hajlik rá, hogy elrejtse az oltásellenes tartalmakat

2019 február 15., péntek 6:29
98

Újabb fronton mentek neki amerikai politikusok a Facebooknak, azt követelve, hogy a techóriás tegyen meg többet a félrevezető és ártalmas tartalmak szűréséért: az Egyesült Államokban terjedő kanyarójárvány miatt, mely mögött alighanem az oltásellenes mozgalmak térnyerése is állhat, Adam Schiff képviselő a Facebook és a Google vezetőihez fordult, hogy mit terveznek tenni a problémával. 

Válaszában a Facebook jelezte, hogy vizsgálják, milyen lépésekkel lehetne leghatékonyabban fellépni a problémával szemben. A felmerült ötletek között szerepel, hogy csökkentik vagy kitörlik az ilyen tematikájú tartalmakat az ajánlott tartalmak közül, valamint eltüntetik a témába illő csoportokat és tartalmakat a keresési találatokból, miközben gondot fordítanak arra is, hogy magasabb minőségű, megbízhatóbb információk láthatóbbak legyenek. 

A Google vezetői ugyan nem válaszoltak még Schiff levelére, de a keresőóriás már elkezdett hasonló lépéseket meghúzni a közelmúltban: a Youtube ajánlott videói közül például elkezdik kiszedni azokat, melyek félrevezető információkat közölnek. 

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) idén a három legnagyobb globális egészségügyi fenyegetés közé sorolta az oltásokat elutasító magatartást. 

Schiff is arról írt levelében, hogy erős bizonyíték mutat rá arra, hogy a kanyaró terjedése összefüggésben lehet azzal, hogy pontatlan és félrevezető információk érhetőek el olyan internetes oldalakon, ahonnan sok amerikai tájékozódik. 

Mint a Bloomberg megjegyzi, amikor rákerestek az 'oltás' kifejezésre a Youtubeon, az első találat egy olyan videó volt, ami középutat ígért az oltásellenes és az oltást támogató vélemények között, míg a negyedik találat egy ismert oltásellenes dokumentumfilm volt. 

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt