Indiában pár nap múlva kezdődnek a választások, és az India Times egész elképesztő sztorival jelentkezett a kampányból.
Donald Trump 2016-os megválasztása óta egyre többen figyelnek rá, hogy a közösségi oldalak hogyan befolyásolják a politikát, ott milyen hírek és álhírek terjednek, illetve kik posztolnak politikai témában. Miután a Facebookon is egyre nagyobb volt a nyomás az ügyben, tavaly nyáron az oldalnál bevezették, hogy politikai-közéleti témájú hirdetést csak a személyazonosság igazolása után lehet feladni az Egyesült Államokban.
Úgy néz ki, hogy ezt a gondolatot vitték tovább a cég munkatársai Indiában, ahol a választási kampány közepén a cég alkalmazottja jelent meg egy Új-Delhiben élő férfi lakásánál, és arra kérte, hogy igazolja a személyazonosságát, illetve, hogy adjon számot róla, hogy valóban ő írt-e egy politikai tartalmú bejegyzést.
A cég egyébként Indiában külsős vállalkozók segítségével már egy ideje ellenőrzi, hogy egyes hirdetők, akik közéleti témájú reklámokat indítanak, valóban azon a címen élnek-e, amit a Facebooknak megadtak. Ehhez képest a magánszemélyek ellenőrzésére eddig nem volt példa, és a lapnak megszólaló indiai jogászok szerint valószínűleg törvényellenes is.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.