Ekkora aranybánya tud lennei egy elfelejtettnek hitt telefonos játék.
Kevés olyan meglepő 2020-as gazdasági hír akad, mint az, hogy Sensor Tower nevű elemzőcég szerint a Pokémon Go játékosai tavaly közel 900 millió dollárért vásároltak dolgokat a játékon belül, ezzel pénzügyileg a játék történetének legjobb évét produkálva.
2016-ban, a bevezetés hisztérikus évében, amikor pár hónapig úgy tűnt, hogy aki él és mozog és van okostelefonja, az mind letöltötte, 832 millió dolláros bevételt értek el, ami a következő évben 600 millió alá csökkent.
Nem is csoda, hiszen elég hamar kiderült, hogy az óriási hype ellenére e PGo mégsem forradalmasította a játékipart, a júzerek túlnyomó többsége kikapcsolta a forradalminak kikiáltott kiterjesztett valóságos üzemmódot, a lejátszásról pedig kiderült, hogy lassú, unalmas és hamar érdektelenné válik.
Csakhogy később több változtatást vezettek be, lehetővé téve például, hogy a játékosok - ha igen primitív formában is - interakcióba lépjenek egymással. És ez hatott. 2018-ban már reprodukálni tudták a nyitó év bevételét amivel bekerültek az öt legnagyobb nyereséget hozó telefonos játék közé, tavaly pedig rekordot döntöttek.
Érdekes, hogy a játék bevételeinek milyen nagy részét biztosította mindössze két ország. A 894 millió becsült dollárból 335 milliót, az összbevétel kábé 40 százalékát utalták át az amerikai játékosok, további 286 milliót pedig a japánok.