Erre figyeljen, hogy ne verjék át a koronavírus-járvány alatt

A Gazdasági Versenyhivatal felhívja a figyelmet arra, hogyan kerülje el, hogy valamilyen csalás áldozata legyen, miközben fertőtlenítő szereket, gyógyászati készítményeket vásárol a koronavírus ellen. A hirdetőket is figyelmezteti, hogy ne éljenek vissza a koronavírus adta helyzettel, mert a fogyasztói réteg sokkal kiszolgáltatottabb ezen a területen. 

Fogyasztóként legyen körültekintő, ha:

  • a magukat orvosoknak, egészségügyi szakértőknek, hivatalos intézeteknek kiadó személyek, vállalkozások népszerűsítenek a vírussal szembeni hatékony fellépést, védekezést ígérő termékeket, szolgáltatásokat;
  • népszerű, ismert személyek nevének, fotójának felhasználásával kívánják meggyőzni valamely termék, szolgáltatás vírus elleni hatásosságáról;
  • teljesen ismeretlen, hihetetlen gyorsaságú gyógyulást ígérő, csodahatású készítményeket kínálnak Önnek;
  • valamely termék, szolgáltatás ajánlása során Önt sürgetik, döntéshozatalát siettetik;
  • a termék adatainak, a vásárlás részleteinek megismeréséhez ismeretlen oldalakra kell továbbkattintania, vagy indokolatlanul személyes adatainak megadását kérik;
  • egyes, a megbetegedésekre tekintettel a fogyasztói érdeklődés középpontjába kerülő termékeket kedvezményes áron elérhetőként kínálják.

A Versenyhivatal a hirdetőket pedig arra kéri, hogy:

  • ne tulajdonítson megalapozatlanul védőhatást, megelőző- vagy gyógyhatást termékének;
  • tartsa szem előtt, hogy élelmiszerként forgalomba hozható termékeknek tilos gyógyhatást tulajdonítani;
  • legyen tekintettel arra, hogy az élelmiszerként forgalomba hozható termékeknek nemcsak akként tilos gyógyhatást tulajdonítani, ha a reklám közvetlenül a termékkel összefüggésben fogalmazza meg állításait, hanem úgy is, ha a reklám a termék hatóanyagával, összetevőivel kapcsolatban ad tájékoztatást a gyógyhatásról oly módon, hogy ezáltal a reklám egészének az az üzenete, hogy maga a termék bír gyógyhatással;
  • tartsa be a termékkategóriára vonatkozó reklámozási előírásokat, kerülje a megalapozatlan védőhatást, megelőző- vagy gyógyhatást sugalló állításokat;
  • különös figyelemmel legyen arra, hogy a különböző betegségekre pozitívan ható, gyógyhatású állításokkal népszerűsített termékek esetén a potenciális fogyasztók sérülékeny, az átlagosnál kiszolgáltatottabb fogyasztói csoportot alkotnak, esetükben a vásárlási döntés értékelési szakaszában a várt hatás minden egyéb tényezőt megelőz.

(A kép a ceglédi vasútállomáson készült, olvasónk készítette.)

Vannak olyan időszakok, amikor kulcsfontosságú, hogy mindenki gyorsan megbízható információkhoz juthasson. Mi a 444-nél minden nap ezen dolgozunk.

Amennyire tőlünk telik, igyekszünk segíteni eligazodni ebben a gyorsan változó, bizonytalan helyzetben.

De ehhez nekünk is szükségünk van a ti segítségetekre. A lap már eddig is csak a ti támogatásotokkal tudott működni, és a most következő időszakban ez várhatóan még inkább így lesz. Ahogy lelassul a gazdaság és az élet, teljesen érthető módon kevesebb lesz a hirdetés is.

Nekünk viszont most kell a legjobban teljesítenünk, amikor a legnagyobb szükségetek lehet ránk. Hogy a legpontosabb információk birtokában tudjatok döntést hozni a saját életetekről, egészségetekről, biztonságotokról.

Ezért arra kérünk, hogy ha teheted, támogasd a munkánkat. Akár néhány száz forint is számít.

Koronavírus Hírek, háttér