Saját pizzáját rendelte házhoz, ezzel keresett pénzt egy amerikai étterem tulaja

külföld
2020 május 20., 12:39

Egy kansasi pizzéria tulajdonosa rájött, hogy az egyik ételkiszállító app, a DoorDash olcsóbban árusítja a pizzáit, mint amennyiért az étteremben kapni, neki azonban a teljes árat megfizetik.

A DoorDash ugyanis úgy akart vásárlókat találni magának, hogy akcióssá tettek termékeket, melyekért ők amúgy a teljes árat fizették az éttermeknek.

Az egész sztori még 2019 márciusában indult, amikor az étterem először kapott negatív visszajelzéseket a kiszállító cég felől, miközben soha nem is szerződtek velük. A tulajdonos ekkor a saját bankkártyáját használva rendelt kíváncsiságból tíz akciós prémiumpizzát, darabját az éttermi 24 dolláros ár helyett 16 dollárért, és egy barátja házához szállíttatta ki őket. A DoorDash ezután felhívta az éttermet, megrendelte a pizzákat, majd az érkező futár 240 dollárt fizetett értük.

A tulaj ezután továbbment eggyel, és feltét nélkül rendelte a pizzákat, mivel így lehetett a legjobban maximalizálni a profitot. A DoorDash erre sem lépett semmit, simán hagyták, hogy tömegével rendeljék a pizzákat, amit a következő hetekben még többször meg is tettek. Később kiderült, hogy a futárvállalat egy tesztidőszakot működtetett csak, ekkor akartak mind az éttermek, mind a fogyasztók között megrendelőket szerezni maguknak.

A sztorit az étterem tulajának egy barátja írta meg a blogján, ez alapján számolt be róla a BBC. Mint írták, egyáltalán nem szégyellték magukat a történtekért, mivel a DoorDash mögött a befektetési óriási Softbank áll, és a kiszállítócég stratégiája éppen az volt, hogy hatalmas veszteségeket is lenyelve, a befektetett tőke révén próbálják kiszorítani a versenytársaikat. A DoorDash 2019-ben 450 millió dolláros veszteséget könyvelt el 900 millió dolláros bevétele mellett, ami nyilván nem jelez egy üzletileg fenntartható modellt, kivéve ha a cél éppen az, hogy nem számolva a veszteséget fúrjanak ki mindenki mást a piacról.

Erről többet ebben a blogban lehet olvasni.