2020. június 11-én száll fel utoljára a magyar légierő felségjelzésével An-26-os szállítógép, írja a Honvédelem. Az 1974-ben hadrendbe állított, részben az elődje, a Li-2-es után Tevének, részben sajátos motorzaja miatt Ordító Egérnek becézett szállítógép utoljára a kecskeméti Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisról fog felszállni.
A magyar légierőnél az elmúlt 46 évben tíz An-26-os szolgált. Az egyiken volt szerencsém utazni. 2003 novemberében a honvéd vezérkart kísérhettem el Irakba szemlézni. Kalandos út volt, Irak légterébe belépve a gép őrnagy rendfokozatú pilótája haptákban adott jelentést a gépen utazó tábornokoknak arról, hogy nem sokkal korábban rpg-vel átlőtték egy, a bagdadi reptéren landoló szállítógép szárnyát, ezért "kicsit rázós lesz" a landolás az amúgy akkor a későbbiekhez képest kimondottan békésnek számító Bagdadban.
Az őrnagy túlzott. Az tény, hogy miután lassú körözéssel négyezer méterig süllyedtünk, utána már zuhanórepülésben, heves hőcsapdadobálás közepette estünk be a reptérre, de a gépet olyan puhán tette le a betonra, hogy meg se éreztük. Amúgy azért tudtunk a betonon landolni, mert az átlőtt szárnyú szállítógép pilótája nagy lélekjelenlétről tanúbizonyságot téve a sérült gépével az aszfaltcsík mellett landolt, hogy ne akadályozza a reptér forgalmát.
Az út amúgy a gép "sebességére" és hatótávjára tekintettel két napig tartott Budapestről Bagdadba.