Meghalt az amerikai alkalmazott grafika egyik legnagyobbja, Milton Glaser

Pénteken, 91. születésnapján elhunyt Milton Glaser, az amerikai alkalmazott grafika egyik legnagyobb alakja, aki a New York Times gyászhíre szerint a hatvanas-hetvenes években élénk színeivel és extrovertált plakátjaival, könyv- és lemezborítóival megváltoztatta az amerikai vizuális kultúra nyelvét. Legismertebb munkája talán az I♥NY logó, de majdnem ilyen legendás 1967-es Bob Dylan-posztere, vagy a Mad Men sorozat záróévadának a posztere is.

Milton Glaser 2010. február 25-én, amikor Barack Obama elnök kitüntette a 2009-es Nemzeti Művészeti Érdeméremmel.Fotó: Charles Dharapak/AP

Emellett társalapítója volt a New York magazinnak is.

Glaser felesége, Shirley tájékoztatása alapján sztrókban vesztette életét, emellett veseelégtelensége is volt.

A Times cikke szerint Glaser a hatvanas években, amikor az amerikai reklámplakátok dizájnját még a szigorú modernizmus és a realizmus határozta meg, szó szerint új színt hozott szellemes, elbeszélő rajzaival, színeivel és formáival. Ebben nagy szerepe volt stúdiójának, a Push Pinnek, amit több osztálytársával együtt alapított, és amely saját kiadványa, a Push Pin Almanack segítségével terjesztette az új irányzatot. Inspirációja forrásaként a szecessziót, a kínai vízrajzokat, a német faragványokat, az amerikai primitív festményeket és a harmincas évek képregényeit sorolta fel, vagyis "mindent, amivel szemben az ortodox modernizmus megvető volt: a díszességet, a narratív illusztrációt, a vizuális többértelműséget". (Via The New York Times)

Vannak olyan időszakok, amikor kulcsfontosságú, hogy mindenki gyorsan megbízható információkhoz juthasson. Mi a 444-nél minden nap ezen dolgozunk.

Amennyire tőlünk telik, igyekszünk segíteni eligazodni ebben a gyorsan változó, bizonytalan helyzetben.

De ehhez nekünk is szükségünk van a ti segítségetekre. A lap már eddig is csak a ti támogatásotokkal tudott működni, és a most következő időszakban ez várhatóan még inkább így lesz. Ahogy lelassul a gazdaság és az élet, teljesen érthető módon kevesebb lesz a hirdetés is.

Nekünk viszont most kell a legjobban teljesítenünk, amikor a legnagyobb szükségetek lehet ránk. Hogy a legpontosabb információk birtokában tudjatok döntést hozni a saját életetekről, egészségetekről, biztonságotokról.

Ezért arra kérünk, hogy ha teheted, támogasd a munkánkat. Akár néhány száz forint is számít.

Koronavírus Hírek, háttér