Az Airbnb-főnök szerint a turizmus már sosem lesz olyan mint régen

Feliratkozás a Járvány hírlevélre

Minden hétköznap elküldjük, amit a járványról tudni érdemes. Iratkozz fel, és vigyázzunk egymásra!

Brian Chesky (Kimberly White/Getty Images for Vanity Fair)

Interjút adott az Axiosnak Brian Chesky, az Airbnb amerikai vezérigazgatója, akit értelemszerűen arról kérdeztek, vajon miként alakítja át a turizmust a koronavírus-járvány, és érzik-e már ezeknek a változásoknak a hatásait.  

Chesky arról beszélt, hogy az elkövetkező időszakban alighanem megnövekedik a belföldi turizmus jelentősége az országokban.

„Az utazás már soha nem lesz olyan, mint a Covid előtt volt, nem” - mondta Chesky a Zoomon folytatott beszélgetés során. Előfordul, folytatta, hogy néhány hónap alatt akkorát változik a világ, ami évtizedekben mérhető hatással jár. Ez most egy ilyen változás. 

A vezérigazgató szerint a rendelkezésükre álló információk már most azt mutatják, hogy a jelen krízis sokkal nagyobb hatással van a turizmusra, mint volt a 2008-as pénzügyiu válság. 

„Az emberek nem repülnek, nem lépik át a határokat, és nem mennek üzleti útra sem, ha nem muszáj. Autóba ülnek repülő helyett. 200 mérföldes távolságon belül utaznak, keresik a kisebb forgalmú helyeket, és a kisebb közösségeket. Aztán ha megtalálták, ott hosszabban maradnak, nem utaznak tovább” 

- mondta Chesky. 

Az Airbnb alapító-főnöke arról is beszélt, hogy természetesen a légi forgalom újra fel fog lendülni, és igen, az emberek fognak utazni távoli országokba a jövőben is. De a tömegturizmus célpontjai megváltozhatnak: mindenki egyre inkább keresi majd azokat a helyeket, ahol kevesebb ember mozog, a nagy világvárosok - Róma, Párizs, London stb. -, és a világhírű látványosságokat felvonultató városok nemzetközi turista-forgalma alighanem csökkenni fog - helyette nagyobb számban keresik majd a turisták a kevésbé közismert városokat és közösségeket; tehát egyfajta „új egyensúly” alakulhat majd ki a nemzetközi turizmusban. 

Ennek az új egyensúlynak  része lesz az is, hogy az üzleti utak nagy számban csökkenni fognak - egyszerűen a cégek és üzletemberek sokkal racionálisabban és megfontoltabban döntenek majd arról, tényleg érdemes-e elutazni egy távoli meetingre vagy egyeztetésre, nem lehet-e megoldani azt biztosan online is akár. 

Chesky szerint a nemzeti parkokra érdemes figyelni, ezek forgalma nagyban növekedni fog, és nem is annyira a nemzetközi, mint inkább a belföldi turizmus eredményeként. (Axios)