Az Átlátszó kikérte, a Vál-völgyi kisvasutat üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány pedig kiadta: az elmúlt egy évben is veszteségesen működött a mesevonat. Egészen pontosan:
2019. július 1. és 2020. augusztus 30. közötti időszakban 12,9 millió forintért adtak el jegyeket a kisvasútra, aminek ezidő alatt 19,2 millióba került az üzemeltetésre. Az eredmény: 6,3 millió forint veszteség.
Ezzel együtt a 600 milliós uniós támogatásból épített kisvasút 2016. április 30-i indulása óta 23,3 millió forint mínuszt termelt. Pedig korábban nem így kalkuláltak, maga Lázár János, akkori Miniszterelnökséget vezető miniszter jelentette ki, hogy
"ha Magyarországon egy fél év alatt 20 ezer ember használ egy kisvasutat, az megtérülő dolog. Én ebben semmi kivetnivalót nem látok, ez egy politikai hecckampány, ha nem Felcsúton épült volna a kisvasút, akkor senkit nem érdekelne. Csak Orbán Viktor miniszterelnök miatt érdekes.”