Nem elektromos, hibrid! És ez nekünk jó

2020 november 6., péntek 5:30

A Suzuki szerint az elektromos autók szélesebb körű elterjedésére kishazánkban még várni kell, az emberibb léptékű, ugyanakkor a folyamatos fejlesztések jegyében megvalósított egyéb alternatív megoldásoké, a fenntartható és egyben gazdaságos autózásé a jövő.

„A gyártók hatalmas léptékű fejlesztésekbe kezdtek annak érdekében, hogy megfeleljenek a többlépcsős EU-s szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési szabályozásnak. Ezek az innovatív fejlesztések rendkívüli költségeket rónak az autóipari vállalatokra” – összegzi Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője a vállalat álláspontját, hozzátéve, hogy az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerint nagy a valószínűsége, hogy ennek következtében a jelenlegi újautó-piaci fizetőképes kereslet nem tud majd lépést tartani az alternatív meghajtású új modellek árával.

A Suzukinál két lábbal a földön járnak, látszik ez abból is, hogy bár úgy vélik, az elektromos autózásé a jövő, meggyőződésük az is, hogy ez a jövő távolabbi, mint hinnénk. Jelenleg ugyanis sem az e-autók tömeggyártásához, sem pedig a töltésükhöz szükséges energiaforrások nem állnak rendelkezésre: sem kellő mennyiségben, sem kellő minőségben. Kiváltképp igaz ez nálunk, gondoljanak csak bele, milyen macerás még mindig az autók töltése, nem is beszélve arról, milyen lassú.

Gondolkodásukat a Magyar Suzuki saját kutatása támasztja alá, mely szerint az új autót vásárlók 15 szempontból csak a 10. helyen említik az alacsony kibocsátás fontosságát.

A vállalat szerint ez az eredmény is azt mutatja, hogy a környezettudatos szemléletmód terjedése, a fogyasztói szokások és szempontok átalakulása egy lassabb folyamat.

Úgy tűnik, mi, vásárlók egyelőre magasan teszünk rá, mennyire környezetszennyező az autó, a Suzuki kutatása szerint elsődlegesen a megfelelő ár-érték arányt nézzük, ezt követi a biztonsági berendezések megléte, a fenntartási költségek nagysága, illetve a garancia.

Noha a hibrid technológia – amit a Suzuki is használ – nemcsak népszerű, hanem praktikus is a fenntartható autógyártás szempontjából, azonban az emberek mégis óvatosok vele kapcsolatban. Pedig nem kéne tartani tőle, hiszen a Suzuki lágy hibrid modelljeinél nem szükséges figyelni az akkumulátor töltöttségét, vagy töltési idővel számolni az utazás során.

„Általános tapasztalatként mondhatjuk, hogy a vásárlóknak csupán egy szűkebb rétege ismeri vagy tájékozódik a technológiáról vásárlás előtt” – jellemzi Bonnár-Csonka Zsuzsanna a vállalat megfigyeléseit.

Mindeközben az esztergomi gyártócég anyavállalata, a Suzuki Motor Corporation a hibrid modellek fejlesztésére összpontosít, ugyanis céljuk, hogy a hibrid és környezettudatos autók további generációit is magas minőségben és költséghatékonyan állítsák elő, és így olyan fogyasztói áron tudják értékesíteni, amelyet nem csak a luxustermékek közönsége tud megfizetni.

A japán vállalat ráadásul együttműködést folytat a Toyotával. Ennek keretében a plug-in hibrid hajtással rendelkező ACROSS modell forgalmazása még november első felében megkezdődik előértékesítés formájában, a full hibrid rendszerrel felszerelt Swace értékesítése pedig várhatóan jövő januárban fog indulni. Mindkét típust alacsony üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás jellemzi.

Ezzel párhuzamosan a Magyar Suzuki is jelentős lépést tett a környezetbarát és fenntartható járműgyártás felé vezető úton azzal, hogy 2019 decemberében megkezdték a hibrid járművek sorozatgyártását az esztergomi gyárban. Állítják, az új, 48 Voltos ISG technológiájú hibrid modelljeikkel a vezetési élmény nem változik, viszont 10-15 százalékkal csökkentik a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátás mértékét hagyományos megfelelőjükkel szemben.

„Célunk, hogy mindig olyan fejlesztéseket hajtsunk végre, amelyekkel értékes terméket tudunk előállítani a fogyasztóink számára” – összegzi a vállalat törekvéseit Bonnár-Csonka Zsuzsanna. „Ez a szemlélet kíséri mindennapi munkánkat a kollégáinkkal és beszállítóinkkal. A digitalizáció és az okos gyártásra történő áttérés fontos részmegoldást jelent a működési költségeink csökkentésére, ezáltal pedig a versenyképes ár kialakítására.”