Drámaian nőtt a alulteljesítő iskolások aránya az elmúlt tíz évben

2009 óta folyamatosan romlik és jelentősen elmarad a magyar tizenöt évesek alapkészségeinek átlagos szintje az uniós átlagtól, állapította meg a Európai Bizottság Oktatásügyi, Ifjúságpolitikai, Sportügyi és Kulturális Főigazgatósága idei tanulmányában, amit a hvg.hu szemlézett. A beszámoló szerint különösen aggasztó az alulteljesítők aránya, akik így szinte esélytelenül kerülnek a munkaerő-piacra. A magyar iskolások 

  • 25,6 százaléka matematikából,
  • 25,3 százaléka szövegértésből,
  • 24,1 százaléka természettudományból

számít alultejlesítőnek. Drámai, hogy mennyit romlottak ezek az értékek 2009 és 2019 között: 

  • olvasás-szövegértésben 17,6 százalékról 25,3 százalékra nőtt a funkcionális analfabétáknak is nevezhetők arány ezidő alatt. 
  • A  természettudományok területén 14,1 százalékról 24,1 százalékra nőtt alulteljesítők aránya.

Miután az Orbán-kormány 18 évről 16-ra csökkentette a tankötelezettség felső korhatárát, 

megduplázódott a 17 évesen nem tanuló, nem dolgozók aránya.

Az inaktivitás növekedése a korosztályban azért különösen aggasztó, mert esetükben nagyon magas a tartós munkanélküliség kockázata, írja a hvg.hu.