CGI technológiával készülnek a legtökéletesebb influenszerek

TECH
2022 augusztus 09., 15:05
comments 12

A sminkje mindig kifogástalan, a stílusa tökéletes, énekel, táncol, olvas, modellkedik, Párizsban vacsorázik vagy épp benzinkútra jár. Csak annyiban különbözik a valódi influenszerektől, hogy olyan dolgokra is képes, amire ők nem.

Rozy ugyanis Dél-Korea első virtuális influenszere, akit a Sidus Studio X fejlesztett. 2020-as indulása óta Rozy márkaszerződéseket és szponzorációkat kötött, virtuális divatbemutatókon vett részt, és még két kislemezt is kiadott. A cikk megírásakor éppen több mint 140 000 követője van.

A Rozy mögött álló mesterséges intelligencia ugyanúgy kezdeményez interakciókat a közösségi felületeken, mint bárki más: képes üzeneteket írni, kommentelni és bekövetni más felhasználókat.

A CGI technológia nem új keletű, régóta ismerjük már filmekből, videójátékokból, influenszerek „fejlesztésére” viszont csak az elmúlt pár évben kezdték használni.

Nem Rozy az egyetlen CGI-influenszer: a szintén dél-koreai Lotte Home Shopping ugyanezzel a technikával alkotta meg saját virtuális influenszerét, Lucyt, aki jelenleg közel 85 ezer követővel rendelkezik. A CGI influenszerek új távlatokat nyitnak az influenszer-marketingben: sosem öregszenek, botránymentesek, digitálisan is hibátlanok, és jól megállják a helyüket az olyan országokban, amik megszállottjai az elérhetetlen szépségideáloknak.

A CNN-nek nyilatkozó Baik Seung-yup, a Sidus Studio X vezérigazgatója idén kétmilliárd koreai won (körülbelül 1,52 millió dollár) profitra számít Rozytól – vagyis az általa megkötött szponzorációs szerződésekből.

A cikk szerint mind a Lotte-nak, mind a Sidus Studio X-nek néhány órától néhány napig tart egy kép, két naptól néhány hétig egy videó-alapú reklám elkészítése - ez kevesebb idő és munka, mint amennyi egy valódi embereket ábrázoló reklám elkészítéséhez szükséges, ahol néha heteket vagy hónapokat töltenek a helyszín felkutatásával, a logisztika szervezésével és az utómunkával.

A VirtualHumans.org kiterjedt adatbázist vezet a virtuális influenszerekről, ahol nem csak az elérhetőségeiket és a "születési idejüket" tüntetik fel, de a hobbijaikat, magasságukat és mottójukat is.

photo_camera Forrás: VirtualHumans.org


Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.