November 1-től tizenkét országban fokozatosan elérhető lesz a havi 6,99 dollárba kerülő Netflix-előfizetés - jelentette be a streamingszolgáltató. A 9,99 dolláros basic előfizetésnél is alacsonyabb árért cserébe ebben a csomagban 15 és 30 másodperces reklámblokkokat kell végignézni a műsor elején és közepén. A lépéssel a Netflix a nagy konkurens Disney+ elé igyekszik vágni, amely egy hónappal később, havi 7,99 dollárért vezeti be a hirdetésekkel tűzdelt előfizetését.
A Netflixen jelenleg streamelhető tartalom 5-10 százaléka egyelőre nem lesz elérhető a legolcsóbb előfizetői csomagban, és ez nem enged majd letölteni sem. Greg Peters ügyvezető vezérigazgató ezt olyan licencszerződésekkel indokolta, melyeket azelőtt kötöttek, hogy egyáltalán felmerült volna a reklámot tartalmazó csomag ötlete. Mint mondta, dolgoznak azon, hogy módosítsák ezeket a szerződéseket.
A Netflix új hirdetési igazgatója, Jeremi Gorman azt ígérte, óránként legfeljebb 4-5 reklámra számíthatunk összesen. Arról is beszélt, hogy több ezer hirdetővel indítják el ezt a csomagot, és már szinte az összes reklámfelületet eladták. Politikai hirdetéseket viszont nem fogadnak be.
Arról, hogy ez a csomag mikor lesz elérhető Magyarországon, egyelőre nincs információnk. (Axios)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.