Százszor annyit költött a Fidesz a kampány első hetében a Facebookon hirdetésekre, mint a Momentum, és ezerszer annyit, mint a DK, derült ki az RTL Híradó gyűjtéséből. Az európai parlamenti és az önkormányzati választás előtt nincs törvényi korlátja a politikai hirdetésekre fordítható összegnek: a pártok annyit költhetnek, amennyit tudnak.
László Róbert, a Political Capital választási szakértője jelezte: az országgyűlési választástól eltérően ebben a kampányban nincs költési limit, mindenki annyit fordíthat kampányolásra, „amennyi jól esik neki” - vagyis inkább „amennyije van”.
Mivel állami támogatást nem kapnak a pártok a kampányra, ezért el sem kell számolniuk az elköltött pénzekkel, mondjuk a közösségi médiában feladott hirdetéseket az Állami Számvevőszék amúgy sem szokta a kampányköltések közé sorolni. Pedig költések ezeken a platformokon is vannak, és jobban meg is tudják célozni a választópolgárokat, mint az utcai plakátok.
Magyarán a nagyobbik kormánypárt százszor annyit költött a saját posztjainak hirdetésére, mint a Momentum, és ezerszer annyit, mint a DK. És ez csak a pártok főoldalán megjelenő posztok hirdetése, de az egyes politikusok esetében is hasonlóan látványos különbségek figyelhetőek meg.
Szentkirályi Alexandrát, a Fidesz főpolgármester-jelöltjét a párt 12.451.105 forintnyi hirdetéssel támogatta meg a kampány első hetében, plusz ment 5.491.905 forint Orbán Viktor miniszterelnök bejegyzéseinek hirdetésére is.
A DK a két EP-képviselőjének posztjait az alábbiak szerint hirdette:
És akkor a Megafont még nem is említettük: ők ugyanebben az időszakban 46,5 millió forintot költöttek Facebook-hirdetésekre. Például ilyen tartalmak terjesztésére.
Hogy ki mennyit költ a közösségi médiában politikai hirdetésekre, azt a Lakmusz, a Political Capital és a Mérték Médiaelemző Műhely hetente frissülő adatbázisában lehet követni, cikkeik és elemzéseik itt érhetők el.