Zárnak az első szavazókörök, Trump még a választás estéjén beszédet mondhat

november 05., 17:34

A Google és a Facebook sem ad politikai hirdetéseket a következő napokban

A Facebookon és az Instagramon az amerikai elnökválasztás utáni napokban sem jelenhetnek meg fizetett hirdetések, a korlátozással a Meta a megtévesztő, hamis üzenetek terjedését akarja gátolni - például a választási csalásról szóló esetleges hamis narratívákat.

A Meta korábban csak a választás napjára vezetett be korlátozást, de ezt most a következő napokra is meghosszabbították.

photo_camera Fotó: JAAP ARRIENS/NurPhoto via AFP

A politikai hirdetéseket először a 2020-as elnökválasztásnál blokkolták ideiglenesen, amikor Trump azt állította, hogy Biden ellopta a választásokat. A nagy techcégek indoklása a félretájékoztatás megelőzéséről szól.

A Forbes múlt héten írt arról, hogy a Facebook több száz olyan hirdetést engedélyezett, amelyek alaptalanul állították, hogy a választásokat meghamisítják vagy elhalasztják. A Meta a választások alatt és az azt követő napokban a hasonló akciókat próbálják megállítani. A Google is hasonló megoldásokkal próbálkozik: ők a múlt hónapban jelentették be , hogy az urnazárás után blokkolják a választásokkal kapcsolatos hirdetéseket.