Megbukott a Windows 8

TECH
2013 május 07., 08:51

Sikertelen, népszerűtlen és a versenytársakhoz képest eladhatatlan a Windows 8, a Microsoft legújabb, tavaly októberben piacra dobott operációs rendszere. Ezért a cég vesz egy hátraarcot, és megváltoztatja a szoftver legfontosabb elemeit, írta a Financial Times keddi vezető anyagában. A változások még idén, a következő frissítéskor bekerülnek az operációs rendszerbe, mondta a Microsoft Windowsért felelős marketingese, Tammy Reller az FT-nek. Elképzelhető, hogy a retrósított szoftvert Windows Blue-nak hívják majd.

A lapnak nyilatkozó elemzők szerint a döntéssel Steve Ballmer, a cég első embere beismeri a kudarcot, vagyis azt, hogy a színes csempékre és az érintőképernyőre alapozott, a pc-t az egyre népszerűbb tabletekkel összeházasító koncepció egyáltalán nem vált be. Mi több, vannak elemzők, akik szerint a Windows 8 sikertelensége nagyban hozzájárult az asztali pc-k eladásainak zuhanásához is. Az IDC adatai szerint idén az év elején világszerte 14 százalékkal csökkentek a pc-eladások, míg a tabletpiac 142,4 százalékos növekedést produkált.

Halál a csempére?

A Windows 8 bukása hasonlít a Coca-Cola 1985-ben bevezetett New Coke-jának sorsához, csak a Coca-Cola gyorsabban reagált a fogyasztók panaszaira, és három hónap után megszüntette a New Coke gyártását. Ugyanehhez a Microsoftnak hét hónapra volt szüksége.
A Microsoft egyelőre nem árulja el, mit készül megváltoztatni a Windows 8-on, de a felhasználói reakciókból az FT arra következtet, hogy a jól kinéző, de nehezen megszokható csempék helyett a cég újra a klasszikus desktopkinézet felé fordul. És ha hallgat a panaszkodókra, akár a Start gombot is visszahozhatja.
A Windows 8-ból októberi megjelenése óta százmillió példányt adtak el, (elődjéből, a Windows 7-ből egy év alatt 240-et), de teljesen nyilvánvaló, hogy a tabletpiacon nem sikerült nyomot hagynia, azt továbbra is az Apple és a Samsung uralja. A cég táblagépéből, a Surface-ből az idei első negyedévben összesen 900 000-t sikerült eladni, ami elég rosszul mutat a 19,5 millió iPad és a 8,8 millió Samsung tablet mellett.

 

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.